• Emelianfian

Galet ont efter "hinnsvepning" igår!!!

Men inget mer har skett mer än konstant värk. Var innepå en läkareundersökning för att se om tappen mognat något för en igångsättning, en halv cm hade den minskat så hon gjorde typ en hinnsvepning och sedan dess har jag haft så grymt ont. Vet inte vart jag ska ta vägen!!!! Tabletter hjälper inte, dusch hjälper inte, vila hjälper inte, röra på sig hjälper inte! Har igångsättning på lördag. Men vet inte om jag klarar dit om jag ska ha såhär ont hela tiden! Vad ska jag göra? Ska jag be att de ska sätta igång mig innan? Åh kan knappt tänka!!!! Har mina älskade barn att ta hand om med.

♥ Flicka 7 dec 2007 - Pojke 29 jan 2009 - Väntar pojke BF 2 dec 2011♥
  • Svar på tråden Galet ont efter "hinnsvepning" igår!!!
  • Alicia

så ont ska man väll inte få? Tycker du ska ringa till bm lr förlossningen och höra. Lycka till

• Cloudberry

Är det inte värkarna som dragit igång då?

Ring förlossningen! 

• Fru KM

Säger som ovan, är det inte värkarna då? Min förlossning kom igång 1 dag efter hinnsvepning.

• Emelianfian

Ne jag vet inte, hade mensvärk först direkt efter besöket men det har blivit värre. Ne inga värkar, har sammandragningar men dom kommer lite när som och sitter bara i magen. Har mycket ljusrosa slemmiga flytningar efter hinnsvepningen. Vet inte om det är slemproppen? Det gör till och med ont när bebis rör på sig

• Emelianfian

Det är lixom ihållande värk i hela magen och ryggen. Det släpper inte om värkar brukar göra. Och så får jag sammandragningar typ tre på en timme.

• Cloudberry
    Emelianfian skrev 2011-11-29 11:32:14 följande:
    Ne jag vet inte, hade mensvärk först direkt efter besöket men det har blivit värre. Ne inga värkar, har sammandragningar men dom kommer lite när som och sitter bara i magen. Har mycket ljusrosa slemmiga flytningar efter hinnsvepningen. Vet inte om det är slemproppen? Det gör till och med ont när bebis rör på sig
    Åk in och kolla hur det ser ut.
  • Cloudberry
    Emelianfian skrev 2011-11-29 11:34:08 följande:
    Det är lixom ihållande värk i hela magen och ryggen. Det släpper inte om värkar brukar göra. Och så får jag sammandragningar typ tre på en timme.
    Så kändes mina pinvärkar.
  • MammaJohanna1

Min dotter föddes 12 timmar efter hinnsvepning, men det började med vanliga värkar, inte konstant smärta. Ring förlossningen så du får komma upp och kolla.

• Cloudberry

Jag fick pinvärkar efter min hinnsvepning, hade skitont och höll ut länge hemma och trodde att jag öppnat mig mycket när jag väl valde att åka in men icke, ynka tre centimeter bara. Efter dygn av skitonda pinvärkar.

• emjh

Det är nog pinvärkar. Jag hade det i nästan en vecka innan förlossningen. Det var jobbigare än att föda barn. :D

• Emelianfian

Men om jag öppnat mig bara någon cm så vore det ett under för isf ta dom mitt vatten. Men nu vet jag inte eftersom jag fått en tid på lördag för igångsättning.

• Emelianfian

Igår va jag glad att jag hade lite ont och att det ljusrosa kanske var slemproppen men nu ser jag bara svart och vill ha det över. Vanliga värkar saknar jag!!!!!!

Svar på tråden Galet ont efter "hinnsvepning" igår!!!