• iden

grönt hår hjääääällp!!

hej alla frissor där ute!

Sitter här med en syrra som är grön i sitt hår (jag tycker hon ser härligt julig ut hihihi ;) men hon är hysterisk!!

Vad göra?

Hon är ju blond från början. Så skulle hon bleka utväxten med Moods ljusblond. Blev orange.
    Då köpte hon Moods askblond, och blev GRÖN/GRÅ..... hahaha ser ut som en liten tomtegumma:) 
    Nu vill hon ju bli sådär härligt blond igen, men HUR? Hon har inte råd att gå till frissan!

• Svar på tråden grönt hår hjääääällp!!
  • josse1

hej, jag är utbildad frisör men jobbar inte som det just nu. jag skulle råda henne att försöka nyansera håret, köpa antingen ett schampo med rött i, eller köpa en lätt toning typ skumtoning med rött i. finns att köpa ganska bra märken på kicks eller åhlens. lycka till

• mfe

tro inte att jag trollar nu men då det blev så för mig så ringde vi frisören som sa vi skulle blanda schampoo och ketchup, ja du läste rätt, ketchup!
    Luktar INTE gott men funkade hur bra som helst!

• iden

Tack för ditt tips:) Men de känns som vi är lite för amatörmässiga för att börja laborera med massa röda färger. Eller? Är det lätt fixat?

• bez imena
    Obestämd Har gjort så en gång, och färgade sen över med en varm ljusbrun färg istället. Tror det blir lite slitet om man lägger på en blekning på det där, men har man i en fet hårinpackning ett tag kanske det drar ur det värsta, och inte då inpackning för färgat hår :) Sen finns det ju mildare färgmousser hos frisörerna till blonda hår, och satsa då på en varm blond ton om det skulle fungera?Då blir det lite andra färgskiftingar kanske? Har inga andra tips tyvärr.
  • mfe
    iden skrev 2011-11-29 13:12:15 följande:
    Tack för ditt tips:) Men de känns som vi är lite för amatörmässiga för att börja laborera med massa röda färger. Eller? Är det lätt fixat?
    Ta kethup och schampoo!
  • josse1
    mfe skrev 2011-11-29 13:11:22 följande:
    tro inte att jag trollar nu men då det blev så för mig så ringde vi frisören som sa vi skulle blanda schampoo och ketchup, ja du läste rätt, ketchup!
    Luktar INTE gott men funkade hur bra som helst!
    det funkar. jag har oxå gjort det på mitt eget hår vid ett tillfälle.
  • bez imena

Ketchup fungerade på mig när jag fick klorgrönt FlörtI mä´t bara, låt verka en halvtimme! man kan ju prova i alla fall!

• josse1
    iden skrev 2011-11-29 13:12:15 följande:
    men om det är jätte grönt, så tar det röda bort det gröna. dom slår ut varandra.
  • iden

ok, nu ska hon testa ketchup. ska man ha det i bara en gång? eller ska man tvätta de flera gånger?

• iden
    josse1 skrev 2011-11-29 13:14:35 följande:
    men om det är jätte grönt, så tar det röda bort det gröna. dom slår ut varandra.
    Ok, funkar inte ketchupen så bär de av till Åhlens. 

• iden

Tack för tipsen alla. GOOOD JUL!

• Fru Mamma

Askorbinsyra (finns bland kryddorna i mataffären) hjälper... Fick akuttesta sådant igår ^^ blanda ca 2 msk med shampoot och låt verka i 5 minuter ungefär... Och gör om det om det behövs :) för mig räckte det med en gång :)

• isvinter

När jag hade grönt missfärgat hår, färgade jag det med  L'oréals golden honey. Blev lite väl rött för min smak men tog bort det fula gröna iaf  =).

• iden

Hon har tvättat med ketchup, och det har faktiskt blivit ganska bra:) tack för alla tips hörrni!!

• Emlansemlaan

Hjälp! La i en lila toning för nån vecka sen! Blev inte alls bra och har försökt tvätta ur den men tog till sist och blekte det och mitt hår blev grönt!!! Hjälp, ska bli blond/ljusbrun! Har testa askorbinsyra men gjorde kanske fel för allt försvann inte! Har hört nå om bakpulver och head and sholders också! Samt lime ! Tips mottages då jag ska på bröllop om 3 v!

Svar på tråden grönt hår hjääääällp!!