• iden

grönt hår hjääääällp!!

hej alla frissor där ute!

Sitter här med en syrra som är grön i sitt hår (jag tycker hon ser härligt julig ut hihihi ;) men hon är hysterisk!!

Vad göra?

Hon är ju blond från början. Så skulle hon bleka utväxten med Moods ljusblond. Blev orange.
    Då köpte hon Moods askblond, och blev GRÖN/GRÅ..... hahaha ser ut som en liten tomtegumma:) 
    Nu vill hon ju bli sådär härligt blond igen, men HUR? Hon har inte råd att gå till frissan!

• Svar på tråden grönt hår hjääääällp!!
  • josse1

hej, jag är utbildad frisör men jobbar inte som det just nu. jag skulle råda henne att försöka nyansera håret, köpa antingen ett schampo med rött i, eller köpa en lätt toning typ skumtoning med rött i. finns att köpa ganska bra märken på kicks eller åhlens. lycka till

• mfe

tro inte att jag trollar nu men då det blev så för mig så ringde vi frisören som sa vi skulle blanda schampoo och ketchup, ja du läste rätt, ketchup!
    Luktar INTE gott men funkade hur bra som helst!

• iden

Tack för ditt tips:) Men de känns som vi är lite för amatörmässiga för att börja laborera med massa röda färger. Eller? Är det lätt fixat?

• bez imena
    Obestämd Har gjort så en gång, och färgade sen över med en varm ljusbrun färg istället. Tror det blir lite slitet om man lägger på en blekning på det där, men har man i en fet hårinpackning ett tag kanske det drar ur det värsta, och inte då inpackning för färgat hår :) Sen finns det ju mildare färgmousser hos frisörerna till blonda hår, och satsa då på en varm blond ton om det skulle fungera?Då blir det lite andra färgskiftingar kanske? Har inga andra tips tyvärr.
  • mfe
    iden skrev 2011-11-29 13:12:15 följande:
    Tack för ditt tips:) Men de känns som vi är lite för amatörmässiga för att börja laborera med massa röda färger. Eller? Är det lätt fixat?
    Ta kethup och schampoo!
  • josse1
    mfe skrev 2011-11-29 13:11:22 följande: