Hej!
MorEPA mini och Eye Q tuggisar smakar jordgubb och Eskimo kids smakar tuttifrutti. Eskimo kids har även Omega-9 med, Omega-9 är extra bra för huden, det är även Omega-6 som är med i både Eye Q och MorEPA mini (junior) Men Omega-9 är är extra, superdos
Det är lite skillnad på Eye Q och MorEPA mini, min personliga erfarenhet är att Eye Q är mest för intelligensen, koncentrationen medan MorEPA mini är för ett bättre humör, lugnare, mer harmoni. Men inte så att det utesluter varandra, MorEPA mini gör även gott för koncentrationen.
Med utgång efter på vad du skriver så tror jag att MorEPAmini är bra, det går att tugga på dom, eller svälja de hela. Kan din som svälja tabletter och kapslar? (Min son övade på att svälja hela vitpepparkorn när han skulle lära sig att svälja kapslar.)
Annars så finns det ytterligare en sorts Omega-3 kapslar som kanske skulle kunna vara något för er. PlusEPA innehåller enbart Omega-3 delen EPA. Höga doser av EPA, 500 mg/dag eller mer har visat sig enligt svensk forskning att det är extra bra för ett explosivt humör med aggressioner och utbrott. Av egen erfarenhet så kan jag tala om att det är outstanding mot PMS. Inte för att jag tror att din son har PMS
men den är skitbra
, jag äter den själv och är jättenöjd!
Min son äter också den. ! kapsel på morgonen och " kapslar MorEPA mini till kvällen, då har han en bra dag och sover gott på natten.
Det finns en Omegatråd här på FL, där kan du kolla vad andra skriver och tycker om Omega. Klicka på länken i min sidfot bara. Jag svarar gärna på frågor, om jag kan. Ta det här i denna tråden, eller i Omegatråden eller i GB/inbox.
Ha en bra dag!