Vad ger ni era 5-6 åringar i julklapp??
Ja skriv och berätta Jag behöver lite tips
Ja skriv och berätta Jag behöver lite tips
Min 5 åring får bla en bilbana, städvagn (han älskar att städa), ritblock, pennor etc.
Kille 6 år:
Lego Star Wars film
Toy Story 3
Luffarschack-spel med pirater från Hikmet
Litet kassaskåp
Bygg-sats från Ikea (sånadär träsaker man kan skruva ihop och isär...) 99:-
Nintendo DS, Littlest petshop grejer, pyjamas än så länge, blir kaske något mer inhandlat innan julafton, dottern fyllde dessutom 6 år här i fredags så då fick hon en massa paket också.
Bla
Snowracer
Littlest petshop hus
julsaker
skrivbordsunderlägg
Kläder
Trädgård till dockskåpet
Pennor och papper
Pyssel
Pärlor
Playdoo deg.
Dataspel
Flexitrax, det finns i massor av olika typer. Det kan även släktingar köpa o så får man mycket!
JAG HAR INGEN ANING!!
Förmodligen blir det väl något Ninjago-set men annars vet jag inte vad man ska hitta på. Han önskar sig en del, men ändrar sig hela tiden och inget verkar jätteviktigt. Han har en massa saker och saknar inte riktigt något..
Sälskapsspel, böcker och utklädningskläder är det min unge uppskattar mest. Så det blir det nog.
Sonen på 5,5 kommer få, riddarborg + massa figurer. DVD-filmer, Någon pangare där det flyger iväg bollar, spindelmannen kostym + lite till som jag inte minns.. I 6-års present kommer han troligtvis få Nintendo 3ds + spel för nu tycker jag huset svämmar över med leksaker och han älskar att spela dataspel, tv-spel och det gamla ärvda gameboy advance.. Så ett sånt spel rekommenderar jag !
Riddarborgen och riddarna, drakar mm tjatar han om - resten ändras från dag till dag !
En snowracer, dvd-filmer, nån liten figur från Bakugan (stavas det så?), en leksaksrobot, pysselbok star wars, pussel starwars.. det är vad som blir här till snart 6-åringen.
Tusen tack för era svar
Jag har funderat en del nu... Min dotter vill ju ha ALLT kul man kan se i leksakskatalog! Den, den, den, den, det , det ,denna, dom där, den ,den....
Ja ni förstår
Men nu när jag tänkt efter ordentligt så har hon nämt många gånger att hon vill ha en jordglob som man kan tända, Lego city saker (då visar hon HELA Citystaden och vill ha allt ) , hon vill ha en gitarr "inte en sådan där som går sönder hela tiden" utan en "riktig", snowraser han hon pekat på många gånger... Sedan har hon nämt nintendo Ds, men det var efter att hon bara sett en kompis med en sådan hon har aldrig själv testat det så jag vet ju inte vad hon egentligen skulle tycka om det...
Nåväl idag var jag iväg en sväng och köpte en jordglob, en rymdraket i lego (hon älskar rymden just nu), en bok som älskar från biblioteket och som lånas om hela tiden
Ska nog försöka hitta en ordentlig gitarr också eftersom hon älskaratt spela! Känner att det i alla fall är en start
Hon fyller ju år om ett par månader så kanske kan ett nintendo Ds vara något då...?
Flicka 6 år
Från oss föräldrar får hon tillsammans med sin brorsa en TV/DVD. Sen blir det lite smågrejer från oss bara, kläder,spel nån dvd-film och så.
Från morfar och mormor får hon jordglob och en dyr vinteroverall.
Sen kommer väl mer från farmor och farfar plus pengar på ett sparkonto från dom.
Kille 5,5 år: Lego, sällskapsspel (vem där ?), playmobil m.m. Älskar sport så han får även ett lek-bowlingset med plast med boll till.
Min 5,5åring får ett nitendo 3ds och ett spel till. Några filmer, en del lego, en pulka. och ett par jeans.
Min kille på 6 år får slalompjäxor, lego och en jordglob. Dessutom lite småsaker som pennor, ritblock, filmer mm
Vi har i år också köpt något jag ALDRIG trodde att jag skulle köpa: en hårdocka. Men efter att ha varit hårmodell åt mina barn i ett tiotal timmar kröp jag till korset......de kommer att bli överlyckliga. 5-åringen drömmer om att lära sig att fläta, och det kommer hon få göra till jul!
Min dotter har precis fyllt fem o fick då:
Nintendo DS+ ett spel
3 tröjor
1 klänning
Av tomten får hon:
Spel till NDS
Dockvagn
filtar och lekgrjejer till vagnen
smurffilmen
bokmärkes bok+ bokmärken
barbir spel
nattlinne
leksaks hamster
pruttballong
glitterpennor
hellokitty bokstavsbok
prinsess grejer (diadem,skor,lapsyl)
kläder...
5år
Hockeyspel (sånt man står på varsin sida och spelar mot varandra)
cars yatzy
Spel,smurfarna
arbetsbyxor
traktorer
Gametech player med 100 spel i
Bil lampa som ahn önskat sig som står i fönstret
cars 2 filmen
kläder