Blastocyst - större chanser?
Hejsan
Jag har haft en helvetestid nu med lätt överstimulering och rädsla för att tvingas avbryta vårt försök. Det är vårt tredje uppstart till IVF, men bara en gång har vi fått återföra. Första gången innehöll ingen av blåsorna något ägg, . Vi fick ut 11 blåsor, alla tomma.
Denna gång var äp planerat till onsdag (imorgon), men i fredags meddelades att jag var på väg att överstimuleras och de ville vänta på att mina värden skulle sjunka under helgen. Igår fick jag samma besked, mina värden hade inte sjunkit alls och jag skulle tvingas lämna nytt blodprov tisdag, dvs idag. dom sade oxå att man inte kunde fortsätta om värdena var för höga och man kunde heller inte vänta för länge utan att att ta sprutor, så då skulle man avbryta. Jag väntade oroligt på samtalet idag och försökte ställa mig in på att det inte skulle bli något plock, men när dom ringde fick jag veta att värdena sjunkit. Puh. Nu blir det plock på torsdag och därmed en blasto-odling med återföring på tisdag. Om det blir något att återföra mao.
Någon som är på liknande väg som jag? Vill ni dela era historier med mig? Vet någon om man kan ha bättre chanser med blasto, mad tanke på att de ju faktiskt levt längre än då man återför i vanliga fall? Någon som kan belysa lite skillnader? Hoppas på att få va gravid i jul...