• Sunblast

Tips på hemmagjort hundgodis.

Någon som gör eget godis till hunden?
    Jag brukar torka falukorvbitar i ugnen 75 grader i ca 1,5 timme så är det inte så kladdigt att ha i fickan vid träning.
    Jag tänkte att jag skulle göra egna köttbullar utan lök men med bacon istället o se om det kan vara populärt.

• Svar på tråden Tips på hemmagjort hundgodis.
  • dezibel

Kokt lever som skärs i småbitar och torkas i ugn på 100grader brukar vara populärt likaså torkad blodpudding.

• Sunblast

Tack så mycket för tipsen
    Hur långe kokar ni levern, hur länge håller den och kan man frysa den när den är tillagad om där inte är bra hållbarhet?

• dezibel

Jag skar levern i bitar och kokade ca 15 minuter innan det torkades. Det var rykande åtgång men jag hade min lever i frysen ett par månader iaf.

• mojo

Blodpuddning i små bitar, och lägger det i ugenen 75 grader vet inte hur länge men tills dom är "hårda"på utsidan och halvmjuka på insidan, man ska inte ge på TOK för mkt vilket dom kan då bli dåliga i magen, men det är super bra godis annars och mkt billigt och enkelt att göra. Mina hundar älskar det iaf och gör vad som helst.

• Joico

Bacon är ju väldigt salt så jag hade gjort helt neutrala köttbullar. Det duger bra!

Själv brukar jag torka nötlever i ugnen. Först kokar jag den i ca 1 timme, sen torkar i ugnen. Jag har också provat att torka kycklingshjärtan. Det går hem hos alla hittills, även de kräsna  

Svar på tråden Tips på hemmagjort hundgodis.