• Valhalla

Antal timmar för en sån här...

Nån som kan uppskatta antal timmar/ungefärligt pris på följande tatuering på överarmen?

Jag tänker typ bild ett, med skelettet på bild två sittande med pinuppan på bild tre i sitt knä.
    Pinuppan i färg, resten i bl/gr.
  • Svar på tråden Antal timmar för en sån här...
  • Never ending story

både pris o tid beror ju på vart du gör den... min tog lång tid o tre omgångar, men min gaddare e slööö o min går runt hela armen o på insidan med.. o han var billig för ja känner han. gav 2400.. du får nog räkna med mellan 4-5000. minst iaf. o säkert två omgångar.

• Benzaiten

håller på med en i ungefär den storleken (lite större)med japansk motiv och väldigt mkt detaljer o små snirkliga mönster i klädesdräkter. Min är inte klar än. Har gjort tre sittningar.. 2-3 timmar per gång 1000kr/timmen. Har nog två sittningar kvar. Men som sagt det är mycket detaljer på min... har lagt 8000 hittills så vi får se vad det landar på i slutändan...  jag har lite färg kvar plus bakgrund som kommer gå på insidan oxå och ner en bit på underarmen så egentligen blir ju min inte en halvsleeve utan en 3/4 sleeve..

Normalt pris är 1000-1500kr timmen hos de duktiga etablerade tatuerarna. Tiden beror på vem som gör den och hur mycket detaljer det ska vara. Men om du ska ha det motivet du tänkt med alla motiven i en så måste du nog skala bort massa detaljer för att det inte ska bli en blurrig blaffa av alltihop, det är ju ganska mkt du vill integrera... Kanske 7-8 timmar på bild 1 som den är i sig? Varför inte visa/skicka bilderna till en tatuerare som kan göra en uppskattning kring det (Han måste ju även rita upp en skiss o få till motivet så att det funkar). Men när det kommer till stora tatueringar så får man inget fast pris som man kan få med småmotiv, man kan ju aldrig riktigt beräkna exakt hur långt tid en stor tatuering kommer ta därav blir det timpris.  Minst två sittningar, kanske en tredje för finslip. Beror även på din ork och hur mkt din hud pallar på en o samma gång.
    Om jag skulle spara till en tatuering i den storleken så hade jag sparat undan 10 000. Och så hade jag blivit glad om den gick på 8000. Men väldigt svårt att gissa eftersom det varierar väldigt.

• Adoniram

Beror på tatuera och kvalitet. Men räkna med 2 sittningar på vardera 3-4 timmar. 7000-8000kr så blir du inte besviken

Svar på tråden Antal timmar för en sån här...