Börjat tjäna 100.000 kr/mån - vad gör man?
Som rubriken lyder så har jag nått en hög månadsinkomst. Jag skulle uppskatta lite konkreta tips kring hur man kan hantera / förvalta inkomsten på ett bra sätt. Alternativt tips på var man kan vända sig för privatekonomisk rådgivning. Saker jag konkret tänker på är tex: - Kan jag förhandla till mig bra förmåner på banken? Skaffa en personlig bankman? - Lagliga knep för att minimera skatten ? - Sjukförsäkringar man borde skaffa? Inkomstförsäkring? 100 000 per månad är alltså före skatt, så det blir drygt hälften kvar netto per månad. Till saken hör att jag just nu knappt har några tillgångar att tala om. Jag bor i hyresrätt i centrala Sthlm men jag vill gärna köpa en bostadsrätt och ta mig in på bostadsmarknaden. Problemet är bara att en borätt motsvarande min hyresrätt går på minst 5 milj kr, vilket betyder en kontantinsats på 750 tkr vilket tar oerhört lång tid att spara ihop trots min inkomst. Ja ni förstår, jag vill ha konkreta tips och råd. Gärna från er som själva tjänar bra eller ni som jobbar på bank.