• emmachristina

Huskur mot nästäppa?

Hann inte köpa hem nytt Otrivin med mig hem innan affären stängde så nu sitter jag här mitt i natten och får PANIK för att jag inte kan andas genom näsan. Går ju inte alls att sova. Har inte mycket hemma som man kan använda som huskur. Vitlök är väl det enda jag kommer på.

Förslag? Förvånad 

• Svar på tråden Huskur mot nästäppa?
  • Fiyalia

Något kallt i vardera näsborre en stund och så fräs när det löst upp sig därinne av kylan :)

• emmachristina
    Fiyalia skrev 2011-11-30 01:03:49 följande:
    Något kallt i vardera näsborre en stund och så fräs när det löst upp sig därinne av kylan :)
    Något kallt? Som vad? Skrattande
  • Fiyalia
    emmachristina skrev 2011-11-30 01:07:24 följande:
    Något kallt? Som vad? Skrattande
    Jag brukar stoppa tyo blöta kalla bomullstussar:)

• emmachristina

Provade med att linda in en vitlöksklyfta i papper och trycka upp den i ena näsborren. Så fräste jag sen och det hjälpte att få ut lite snor faktiskt. Haha! Men är ändå svintäppt Rynkar på näsan

• Fiyalia
    emmachristina skrev 2011-11-30 01:10:16 följande:
    Provade med att linda in en vitlöksklyfta i papper och trycka upp den i ena näsborren. Så fräste jag sen och det hjälpte att få ut lite snor faktiskt. Haha! Men är ändå svintäppt Rynkar på näsan
    Om jag ska vara ärlig så upptäckte jag att det funkade med kyla när jag stoppade upp två minivindruvor i näsan en gång och snöt ut de :P
  • Grätchen

Kan du inte koka ihop någon saltvattenlösning och snorta ?
    Googla efter recept.

Annars ångbad? Koka upp vatten i en kastrull, handuk över huvet och "andas  över kastrullen"

• Fiyalia

1 tsk i 1 liter vatten är receptet!

Ska du göra sådant bad så släng i lite tigerbalsam eller något annat av mentol, tandkräm i värsta fall! 

• Neko

Duscha varmt fungerade för mej! Eller att ligga på ena sidan, då brukar det ibland släppa i den näsborren som är 'överst' ^^

• Grätchen
    Grätchen skrev 2011-11-30 01:14:50 följande:
    Kan du inte koka ihop någon saltvattenlösning och snorta ?
    Googla efter recept.

Annars ångbad? Koka upp vatten i en kastrull, handuk över huvet och "andas  över kastrullen"
    Stoppa ner vitlöken i det kokande vattnet?
  • Fiyalia

GÖR ALLT :) Det måste ju garanterat funka!

• Grätchen
    Fiyalia skrev 2011-11-30 01:17:21 följande:
    GÖR ALLT :) Det måste ju garanterat funka!
    Haha, det lär ju inte bli sämre.
  • emmachristina

Haha, ja, snart gör jag fasen allt jag kan. Nästäppa är ju bland de värsta som finns Obestämd

• emmachristina

Nu har sambon varit på morgonen och köpt Otrivin åt mig från macken. VILKEN BEFRIELSE!! Jag skulle kunna kyssa den där nässprayen. 

Det enda som funkar är att INTE glömma att köpa nässpray Drömmer 

• Fiyalia

Ajdå, låter som en rolig natt! Tur att det finns sambos mellan varven :)

Svar på tråden Huskur mot nästäppa?