• alondra23

rädd att få mitt andra barn som ensamstående!! hjälp

jag är 23 år och är gravid. Jag är jätte rädd att ha min andra barn som ensamstående, har en dotter på 3 år snart och jag älskar henne bland allt annat! har gjort abort tidigare och vill absolut inte gå igenom det igen! men är så rädd att ha ett andra barn, behöver tips från nån som är lika ung och som också är ensamstående med 2 barn. är jätte nervös och rädd Rynkar på näsan

• Svar på tråden rädd att få mitt andra barn som ensamstående!! hjälp
  • Line2

Men nu är du gravid och får börja acceptera att du snart har 2 barn. Allt går bara man vill och ser till att ha bra fasta rutiner

• mamasa

Förstår att du känner dig rädd inför att bli ensamstående två barns mamma. Det är ingen dröm sits precis. Har du stort nätverk omkring dig, vänner eller familj? Kommer pappan att hjälpa till? Vad är det som du är mest rädd för? Självklart kommer det mesta att ordna sig, men det är tufft att vara själv. Och av vad jag förstår inget du önskat(att vara själv)? Då bär du ju på en sorg som du behöver få bearbeta. Kan du få hjälp av BVC? Jag bollar gärna tankar med dig då jag har liknande erfarenhet.

• alondra23
    mamasa skrev 2012-01-11 20:45:44 följande:

Förstår att du känner dig rädd inför att bli ensamstående två barns mamma. Det är ingen dröm sits precis. Har du stort nätverk omkring dig, vänner eller familj? Kommer pappan att hjälpa till? Vad är det som du är mest rädd för? Självklart kommer det mesta att ordna sig, men det är tufft att vara själv. Och av vad jag förstår inget du önskat(att vara själv)? Då bär du ju på en sorg som du behöver få bearbeta. Kan du få hjälp av BVC? Jag bollar gärna tankar med dig då jag har liknande erfarenhet.

Jo jag har ganska mycket stöd från min familj, och pappan ser ut att han kommer vara där för barnet..
    när jag väl skrev inlägget så hade pappan tappat kontrollen helt, han hatade mig och sa att han inte ville se mig mer och massa andra saker. men nu har det lugnat ner sig lite, fast jag vill inte förlita mig på att han kommer finnas där för man vet aldrig vad som kan hända med han. Självklar vill jag inte vara själv, jag älskar pappan till den här barnet och det är så svårt att vi inte är tillsammans längre (vi gjorde slut för 2 mån sen) var ihop i 2 år.
    Känner mig så ensam, spec på kvällarna då jag inte kan sova på grund av mycket tänkande.  
Svar på tråden rädd att få mitt andra barn som ensamstående!! hjälp