• Bling

Leksakskök, hur är OBH Nordica?

Vi har haft ett mickickök som var av usel kvalitet, det gick sönder första dagen och nu efter ett par år är det helt trasigt... Funderar på att köpa ett nytt kök till pojkarna i julklapp (2 och 3,5 år gamla). Tycker OBH Nordicas stora kök (med ljus och ljud) ser roligt ut, om än lite plastigt :D Någon som har det? Tycker era barn det är roligt? Håller det för lek eller går det också i bitar efter ett tag? Finns det uppenbart farliga smådelar med tanke på min yngsta?? 

• Svar på tråden Leksakskök, hur är OBH Nordica?
  • plutten73

Mina flickor har ett kök från IKEA som de älskar. Inte svar på din fråga, men kanske ett litet tips.

• AlexB

Vi har obh nordicas kök och tycker det är toppen.
    Det som jag kan rekomendera är att sätta fast köket i väggen eftersom det är lätt att putta omkull.
    Annars tycker jag att plasten är av den sega varianten och än så länge så har inget gått sönder för oss. Dock så är dottern bara 14 månader och kanske inte så hårdhänt som dina pojkar. Men hon står på ungnsluckan utan att den verkar vilja spricka...jämt...=)  

• Bling

Tack för tips!!

Ikeas kök är verklien superfint... Har funderat på det innan men tycker det är lite dyrt... Gissar att det lönar sig i längden dock då de redan förbrukat ett kök för 500

AlexB; Det låter ju toppen! Bra att hon testat att stå på ugnsluckan - det är precis sådant som händer här hemma hela tiden! Den förra spisen lyckades min äldsta krypa in i och "spränga"...  

• sweetsandra

Vi har också OBH Nordicas kök och har haft det sen julen 2009. Det är fortfarande helt :) Det som lätt händer dock är att pappskivorna på baksidan kan åka ur vid våldsam hantering, men det är ju bara att sätta tillbaka. Jättebra kök tycker jag, mina tjejer har lekt mkt med det.

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • Bling

Åh vad roligt att höra! Beställde nu, med 20 % på lekmer blev det hyfsat billigt!

Svar på tråden Leksakskök, hur är OBH Nordica?