• tahira

Billigare babylakan?

Jag har precis fått vagga + tillbehör av svärmor och det ända som fattas är underlakan, plus att vi vill ha lite fler örngott och påslakan. Har kollat i en del babyaffärer men jag tycker att 70:- för ett litet lakan är lite väl dyrt. Någon som vet var det finns billigare?

(jag vet att man kan klippa och sy om vanliga, men det har vi tyvärr inte möjlighet till)

Tack

• Svar på tråden Billigare babylakan?
  • Mammatill2

Jag har tagir våra gamla lakan som är mjuka och skönt slitna till vår spjälsäng.
    Annars vet jag inte vart man kan hitta billiga tyvärr.

• marsmamman

Tror jag köpte på Ullared. Om du inte har möjlighet att åka dit så kolla på IKEA, de har i alla fall lakan till spjälsängar till bra priser.

• Prego75

Köp vanliga billiga underlakan på Ikea - klipp och fålla, så får du ut flera lakan av ett stort och billigt lakan!

• Hexx

jag har tagit våra gamla urtvättade lakan och vikit dubbla bara. Klippa och sy om känns onödigt.

• Igby

Jag köpte flera meter billigt bomullstyg på en fabriksbutik i Norrköping och sydde egna under- och påslakan.

• jekka

vi har köpt i spjälsängsstorlek på jysk för 49 kr/st...

• Angelbabe

Jag hittade billiga på jysk.

• Tjiips

Håller med om att köpa vanliga standard lakan och sen sy lite!! :D

• Lilla Sanna

Ta gamla mjuka urtvättade lakan och sy själv. Hur enkelt som helst. Jag tog ETT dubbelsängslakan com jag sydde 4 st lakan till sängen och ett lakan till vagnen. Super snabbt o billigt.
    Jag köpte även sängkläder från IKEA (lika som vi har i dubbelsängen) som min mamma sydde om till bebisängen.

• Doris

Jysk har jätte mysiga underlakan i flanell för omkring 40kr tror jag det var.
    Även deras påslakansätt är billiga men jag tror dom bara har till spjälsäng.

• tahira

Prego75, Igby, Tjiips, Lilla Sanna, se TS

De Hex, ja det kan jag iof göra. har jag inte tänkt på.

Ska definitivt kolla Jysk, har presentkort där och allt tack så mycket!

Svar på tråden Billigare babylakan?