Ska till Koh Lanta i vinter. Har varit i Thailand tidigare (innan tsunamin) i Krabiområdet.
Men jag har lite samma tankar som dig. Det blir ju så dramatiskt när så många dör samtidigt.
Kollade upp lite om tsunamivarningsystem och fick till svar att det är tydligen någon typ av bojar som ligger i havet och larmar ca 20 min innan tsunamin når land. Hur rätt och riktigt det här är vet jag inte. Fick svaren från resebyrån. Vart tsunamin slår till beror väl på vart jordbävningen under vattnet är. Men visst känns det som risken är mindre i Siamviken som principessan säger.
Jag försöker intala mig, händer det så händer det. Men samtidigt så har man nog något "besyddarbehov" för sina barn. Jag vill bara inte att mitt beskyddarbehov ska hindra mig från att göra saker jag och min familj vill. Jag vill inte ge efter för det. För vad händer då nästa gång behovet sätter in. Kanske törs jag inte ens flyga. (Ja, OK jag tycker inte det är roligt att flyga heller). Man får tänka att troligen är väl risken större att man ska styka med i en trafikolycka till eller från flygplatsen. Det går inte undvika alla faror. Då skulle man få hålla sig i sängen hela livet...eller förresten de flesta dör i sängen.
Ja, du hör hur jag försöker att intala mig att det inte ska hända mig och min familj något! Det här var skönt att skriva. Blev lite som terapi.