• mikaela75

Acta Graco Cosmic XTP 2007

Vi har en Cosmic XTP fràn 2007. Det jag undrar är om det finns att beställa en "bälteshàllare" som hàller vanliga bilbältet pà plats. Meningen är ju att man ska kunna använda stolen tills barnet är 36kg. Rör sig dottern i stolen lite sà àker bältet över halsen i tid och otid. :-/ Vid en krock sà fungerar det ju inte alls. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Acta Graco Cosmic XTP 2007
  • Cecci78
    mikaela75 skrev 2011-11-30 15:04:25 följande:
    Vi har en Cosmic XTP fràn 2007. Det jag undrar är om det finns att beställa en "bälteshàllare" som hàller vanliga bilbältet pà plats. Meningen är ju att man ska kunna använda stolen tills barnet är 36kg. Rör sig dottern i stolen lite sà àker bältet över halsen i tid och otid. :-/ Vid en krock sà fungerar det ju inte alls. Hur har ni gjort?
    Den kan man väl inte ha till 36 kg? Är väl bara till 25?

Om du har den framåt skulle jag rekommendera att köpa en riktig bältesstol istället, alla kombistolar är ganska dåliga framåt. Denna skulle jag inte våga ha framåt, dels på grund av det du skriver, bältesstyrningen blir kass, stolen är för tung och bältet kommer för långt från kroppen. Finns fler anledningar men detta är en del av dem.
  • cicci85

Jag skulle inte använda den framåtvänd! Den är väl bara godkänd till 25 kg? En riktig bältesstol är säkrare och funkar tills det är dags att sitta utan skydd, det gör ju inte cosmicen, så det är ju bara dumt att inte ha bältesstol.

• mikaela75

Jo, det stammer att cosmicen ar bara till 25kg.. Vi har en Romer baltestol som ar till 36kg. Dottern vager bara 17kg annu men ar lang sa vi har henne framatvand numera. Vi far ta och kopa en till baltestol istallet for att anvanda cosmicen som vi hoppats pa. Tack for era svar!

• Kina79
    mikaela75 skrev 2011-12-01 00:35:28 följande:
    Jo, det stammer att cosmicen ar bara till 25kg.. Vi har en Romer baltestol som ar till 36kg. Dottern vager bara 17kg annu men ar lang sa vi har henne framatvand numera. Vi far ta och kopa en till baltestol istallet for att anvanda cosmicen som vi hoppats pa. Tack for era svar!
    Det gör ni rätt i
    jag har haft en Cosmic XTP från 2006, testade att ha den framåtvänd vid ett tillfälle - det var ju urkasst!! Tung som jag vet inte vad och kass bältesstyrning.
    Det var på den tiden när jag inte visste att man BÖR ha bältesstol och inget annat - men som sagt, jag hade den bara framåt en enda gång.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Acta Graco Cosmic XTP 2007