• Anonym (Jojjobantaren)

Du som bantar, många kalorier om dagen äter du?

Ni som bantar, undrar hur många kalorier om dagen ni äter?
    Och VAD äter ni? Hur mycket motionerar/tränar ni om dagen?
    Och framför allt funkar det, hur mycket har ni lyckats gå ner, på hur lång tid?

Super nyfiken på hur andra lägger upp med kalorier och träning.

KOM IGEN DELA MED ER!  Skrattande

• Svar på tråden Du som bantar, många kalorier om dagen äter du?
  • Emmalinnéa

jag bantar aldrig men jag håller mig inom ett visst kaloriintag villket jag har väldigt svårt att överstiga, det är en livsstil att hålla koll på vad man äter, och tränar gör jag för att må bra och känna mig självsäkrare.
    bantning är ett big NO NO blir så arg på alla dieter och metoder som utesluter både det ena och andra kroppen behöver lite utav varje tex tar många bort fett eller kolhydrater men kroppen behöver detta för att må bra och för att orka.

men nog tjatat om det och tillbaka till frågan :)

jag brukar äta runt 1400-1 800 kalorier om dagen
    tränar mellan 3-6 gånger veckan beroende på vad jag hinner som småbarnsförälder då blir det styrketräning och möjligtvis lite zumba.
    sen tar jag en promenad varje dag med vagnen,
    + dricker massor med vatten

så håller jag mig smal och fit :)  

• Anonym

När jag är en duktig viktväktare - runt 1600 kcal om dagen. När jag inte pallar räkna (eller tycker att det går för långsamt) går jag ner på 800-1100 kcal om dagen, periodvis bara 500. Nej, det är inte bra för kroppen, men det är väldigt bra för matnojan och kaloriräknarångesten.

Jag är ca 1,65 lång, väger just nu strax under 100 kg, och går ner cirka ett kilo i veckan på dryga 1000 kcal om dagen. (Hittills drygt tio kilo på nio veckor.) Nu på vintern tränar jag ytterst lite - en halvtimmes promenad i veckan, kanske, och en kvart på crosstrainern. Om jag inte är sjuk, vilket det känns som om jag har varit sen i somras.

Jag äter frukost (macka, fil eller gröt), lunch (macka, fil, gröt, sallad eller soppa) och middag (olika - fil/flingor, äggmacka med grönsaker, lax och sallad, soppa, bakad potatis...) Ibland ett mellanmål, antingen på förmiddagen eller eftermiddagen, och då oftast en frukt eller lite nötter/frön. Så här års slinker det ner ett par pepparkakor i veckan också.

• Majsan70

Jag bantar inte men jag äter rätt för min kropp och det är 2286 kalorier om dagen. Alltid mätt o go o har snart tappat 13 kilo.
    Jag äter ALLT bara det hamnar rätt i min kostcirkel.
    Jag tränar ingenting men jag har ett jobb där jag går mycket. Långa sträckor mycket upp o ner i branta backar och mycket upp o ner i trappor.

• Anonym

Gick upp efter cancerbehandling (kortison). Har gått ner 4 kg på ca åtta-tio veckor. ca 6 kg kvar. Äter max 1300 kcal per dag, ofta ca 1000. Promenerar varje dag, dansar en g/v, kan inte träna pga att kroppen är så trasig efter cellgifterna och har inte fått lyfta något pga operationen som var omfattande.

Försöker äta mest protein för att inte gå under av hunger, jag menar 1300 kcal är ju rätt lite så man får tänka sig för.   

Äter lite bröd, bara knäckebröd, motsv ca 100 kcal till frukost och så fisk, tex makrill i tomatsås, kokt ägg.

Äter bara två gånger per dag, frukost och middag. Till middag ofta soppa.

Och ja, jag är hungrig för det mesta. men man vänjer sig. Ofta äter man ju i vanliga fall av ren uttråkning. Man får hitta på något annat.      

• Kimona

Ingen aning, kör på assiett-dieten (assiett istället för mattallrik) och inget snacks/godis/läsk. Till helgen blir det mörk choklad (minst 70%) och lite nötter eller popcorn

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-30 16:52:05 följande:
    Gick upp efter cancerbehandling (kortison). Har gått ner 4 kg på ca åtta-tio veckor. ca 6 kg kvar. Äter max 1300 kcal per dag, ofta ca 1000. Promenerar varje dag, dansar en g/v, kan inte träna pga att kroppen är så trasig efter cellgifterna och har inte fått lyfta något pga operationen som var omfattande.

Försöker äta mest protein för att inte gå under av hunger, jag menar 1300 kcal är ju rätt lite så man får tänka sig för.   

Äter lite bröd, bara knäckebröd, motsv ca 100 kcal till frukost och så fisk, tex makrill i tomatsås, kokt ägg.

Äter bara två gånger per dag, frukost och middag. Till middag ofta soppa.

Och ja, jag är hungrig för det mesta. men man vänjer sig. Ofta äter man ju i vanliga fall av ren uttråkning. Man får hitta på något annat.      

Men inte gå hungrig. Det är inte bra. Du äter för sällan dessutom.
    Jag äter ca 1300 kcal och jag äter 6 gånger per dag!

Alla mått innan maten är tillagad
    Frukost;: 30g havregrynsgröt

Mellis: 150g Kesella, 50g bär

Lunch 150g protein (kycklingfile,fisk,kalkon), sallad och ett ägg

Mellis 30g havregrynsgröt

Middag: 150g protein (se ovan) 150 g bulgur och grönsaker

kvällsmat 150g protein (se ovan) och massa sallad          

Drick vatten!  
  • Anonym (Jojjobantaren)

Va roligt att det är några som delar med sig Glad

• Anonym

Jag äter ca 1100 kcal per dag. Men då är jag redan liten. Att äta så lite (som vissa gör här i tråden) är direkt dåligt för kroppen!

Jag väger 59 kilo och är 164 cm lång. Jag är på väg ner till 55 som var min startvikt innan jag blev gravid.
    Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Vi äter mycket soppor, grytor etc och jag försöker att inte äta så mycket kolhydrater (jag blir svullen i kroppen av det).

Jag tränar varje dag. Springer 4 dagar i veckan och går powerwalk 2-3 dagar i veckan + att jag är ute med barnvagnen också.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-30 19:52:39 följande:
    Jag äter ca 1100 kcal per dag. Men då är jag redan liten. Att äta så lite (som vissa gör här i tråden) är direkt dåligt för kroppen!

Jag väger 59 kilo och är 164 cm lång. Jag är på väg ner till 55 som var min startvikt innan jag blev gravid.
    Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Vi äter mycket soppor, grytor etc och jag försöker att inte äta så mycket kolhydrater (jag blir svullen i kroppen av det).

Jag tränar varje dag. Springer 4 dagar i veckan och går powerwalk 2-3 dagar i veckan + att jag är ute med barnvagnen också.
    Just det, ska tillägga att jag ALDRIG går hungrig.
Svar på tråden Du som bantar, många kalorier om dagen äter du?