• kokos

Rinner ur ena örat

Alltså kan det rinna ur ena örat utan att vara öroninflammation??

Såg nu att sonen hade intorkat vax på vänster öra alltså större mängd. Han har varit förkyld i ca 2 veckor men utan feber. Ska man kolla upp det tro´?  Det var inte gulfärgat(varigt) utan mer brunt....

• Svar på tråden Rinner ur ena örat
  • 3 barns mor

bäst är väl att kolla upp. man kan ha öroninflammation utan feber. om det rinner så kan det va trumhinnan som spruckit och då ska man i regel ha antibiotika.

• kokos
    3 barns mor skrev 2011-11-30 17:00:44 följande:
    bäst är väl att kolla upp. man kan ha öroninflammation utan feber. om det rinner så kan det va trumhinnan som spruckit och då ska man i regel ha antibiotika.

men brukar det inte rinna ljusgult då? Min lille på 18 mån är öronbarn och då rinner det gult...
  • tinis77

Ena sonen hade likadant för ett tag sen, ringde och fick komma in till VC. Han hade dubbelsidig öroninflammation så det blev en Pencillinkur.

• Erki

Jag skulle kollat upp det, min dotter var ett öronbarn med ca 25 öroninflammationer varav feber 1 gång ooch ont 1 gång.
    Sonen fick sin första för nån månad sen och det uppräckte jag genom att ena örat hade mer vaxliknande på morgonen, alltså inte gult o löst utan mer brunt
    Kolla upp för säkerhets skull...

• 3 barns mor
    kokos skrev 2011-11-30 17:02:19 följande:
    men brukar det inte rinna ljusgult då? Min lille på 18 mån är öronbarn och då rinner det gult...
    men har man vax i örat och får en sprucken trumhinna så borde det ju rinna brunt i början.
  • kokos

Tack för era svar! Det blir ett besök på VC imorgon. Gav Alvedon och nässpray vid läggdags så han slipper ha ont om han nu har det...

Som sagt är lilleman ett öronbarn och nu står vi på väntelista till rörinsättning. Han har haft 8 inflammationer och är 18 månader i december. Stora är 2,5 och har haft 2 varav sista för 2 månader sedan...  

• kokos

Det var öroninflammation så nu fick han antibiotika....

Svar på tråden Rinner ur ena örat