• Småbarnsliv

Vad händer om.....

Jag har jobbat som undersköterska inom kommunen men har mått dåligt de sista månaderna med att se hur de gamla blir behandlade & sökte ett jobb som montör på en fabrik här i området & fick då jobb från & med 111020 - 111231. NU förra torsdag fick jag förlängning t o m 120331, så då sade jag upp mig ifrån min fasta tjänst i kommunen!

Men vad händer OM jag inte för mer förlängning sedan, för då har jag ju bara jobbat 5 mån & 10 dagar.. Och det saknas 20 dagar för att få ihop 6 månader. Får jag ingen akassa då eller vad händer??

• Svar på tråden Vad händer om.....
  • whitetrach86

eftersom du jobbat innan och inte gått arbetslös så kommer du ju inte bara ha jobbat i 5 månader.

• Småbarnsliv
    whitetrach86 skrev 2011-11-30 22:38:31 följande:
    eftersom du jobbat innan och inte gått arbetslös så kommer du ju inte bara ha jobbat i 5 månader.
    Okej, men ändå har jag ju sagt upp mig ifrån en fast tjänst för att liksom jobba på en visstidsanställning.. Och vad blir min akassa?? Kommer den då baseras på lönen jag hade på kommunen??
  • whitetrach86

det ska inte ha någon betydelse, min pappa har dom senaste 10 åren bytt jobb vart annat år eftersom han inte vill sitta på samma ställe för länge och han har aldrig haft problem med det.
    Hur a-kassa kommer räkna vet jag inte, men jag skulle inte räkna med att dom kommer basera det hela på kommun lönen. Utan mer på dom 5 månaderna på det nya jobbet till att börja med. 

• Småbarnsliv
    whitetrach86 skrev 2011-11-30 23:06:48 följande:
    det ska inte ha någon betydelse, min pappa har dom senaste 10 åren bytt jobb vart annat år eftersom han inte vill sitta på samma ställe för länge och han har aldrig haft problem med det.
    Hur a-kassa kommer räkna vet jag inte, men jag skulle inte räkna med att dom kommer basera det hela på kommun lönen. Utan mer på dom 5 månaderna på det nya jobbet till att börja med. 
    Jag får ringa min akassa & kolla läget imorgon!
Svar på tråden Vad händer om.....