Mina barns pappor har förstört mitt liv
Jag har 3 barn med två olika män, jag separerade ifrån min första man för 5 år sedan och lever sedan 3 år med min nuvarande sambo och vi har en son på snart två år, de andra barnen är 8 och 10 år gamla. När jag valde att lämna mina stora barns pappa så sa han till mej att han skulle se till att jag aldrig ska bli lycklig igen,och att han skulle göra mitt liv till ett helvete och det har han minst sagt lyckats med. Han såg till att jag fick sparken från mitt jobb (han är bästa vän med min dåvarande shef) han har spridit otroligt fula rykten om mej i vår pyttelilla by så alla har vänt mej ryggen, han anmäler mej till soc för vanvård av barnen, och anmäler mej till länsstyrelsen för misshandel av mina husdjur så jag om och om igen måste försvara mej och bevisa motsatsen, listan kan göras mycket lång. Jag har varit i kontakt med polisen vid flertal tillfällen men dom kan inte göra ett skit, dom påstår att det han gör inte är olagligt. Nu har han kommit på att han ska ha ensam vårdnad om våra två barn så har nu kämpat med advokater och socialstyrelsen i ett halvår. Han kommer inte att få ensam vårdnad men jag är så slutkörd pga allt detta så orkar inte vara den mor jag vill och som mina barn förtjänar. Jag och min nuvarande sambo har haft det mycket dåligt under flera år, och jag orkar inte leva med honom längre. Han är som ett stort barn som inte tar ansvar för någonting, han skäller och är dum emot mina äldre barn och dom har bett mej flera gånger att vi ska flytta i från honom. Nu verkar det inte bättre än att min sambo också tänker göra mitt liv till ett helvete. Han säger att han vägrar separera från mej och att om jag flyttar så får jag inte ta med mej vår son, han påstår även att om jag skaffar en lägenhet kommer jag ändå att få betala hälfen av huskostnadena eftersom jag står som ägare på halva huset, han vägrar dock att sälja det. Jag vet snart inte vad jag ska ta mej till, har ingen att vända mej till och vet inte vad lagen säger i sådana här situationer. Om jag flyttar med min son ska han anmäla mej för kidnappning, kan han det? blir jag tvungen att betala halva huset när jag flyttar för att han vägrar sälja? Jag har snart inget jobb kvar för mår så fruktansvärt dåligt över allt så kan inte sköta mitt jobb. Orkar snart inte leva längre. Snälla hjälp mej, vad kan jag göra i den situation jag befinner mej i? / Ledsen