• Anonym

Hosta från helvetet, huskurer?

Jag har drabbats av en riktigt jobbig hosta. Värst är det på nätterna. I natt sov jag knappt en blund för allt hostande. Dessutom väcker jag min bebis med hostandet, och det blir ju inte sömnen bättre av. Jag ammar och vad jag förstår rekomenderas inte hostmedicin då. Vad finns det som kan lindra lite? Jag är helt desperat.

• Svar på tråden Hosta från helvetet, huskurer?
  • Lördagkväll

Honungsvatten eller te med honong, annars kan du prata med dom på apoteket om någon hostmedicin är bra och funkar när man ammar..
    Sen sa alltid min gamla lärare att den bästa hostmedicinen som finns är ricinolja.. (man vågar inte hosta då) Tomte 

• Bakeapple

Varm röd saft lindrar bra om man inte vill dricka vatten/te med honung.

• Anonym (...)

Som Bakeapple skriver - varm röd saft! För mig funkar alltid Önos svartvinbärssaft, ganska stark och ska vara varm. Lindrar halsont och hosta direkt!

Krya på dig! 

• Anonym

Tack tack, jag dricker varmt honungsvatten med citron för fullt men det räcker inte. Ska testa saften. Jag har googlat hostmedicin vid amning och det finns tydligen ingen som rekomenderas.

• Scream2

Te på färsk ingefära med honung. Min mormor tuggar färsk ingefära som hon rullar ihop med smör, äckligt men det hjälper lite.

Theracough skriver de att de inte vet ang mjölken, men det avråds inte på samma sätt som andra ivarjefall. Hur gamla är din bebis. För den lilla mängd som ev bebis får i sig kanske gör mycket mindre skada (om någon alls) än att bebis inte får sova ordentligt? Prata med BVC ssk kanske? 

Svar på tråden Hosta från helvetet, huskurer?