• Anonym

Skorpor i hårbotten av blekning

För 3-4 månader sedan blekte jag mitt hår, vilket jag har gjort många gånger förut, men nu reagerade min hårbotten konstigt på blekningen. Någon vecka efter blekningstillfället kliade det i hårbotten och jag fick mjäll-liknande problem. Nu har jag sen ungefär 2 månader tillbaka stora skorpor i hårbotten, som kliar och svider emellanåt. Någon som vet vad jag ska göra för att bli kvitt det? Olivolja? Byta schampoo? Använder för tillfället Head and Shoulders... Snälla, hjälp mig!

• Svar på tråden Skorpor i hårbotten av blekning
  • Anonym

Du hade väl inte blekningen i hårbotten??

Låter som bränskador eller som om du fått svamp i den torra hårbotten.

• Anonym

gå till läkaren..det hade jag gjort!!

• viseversa
    Anonym skrev 2011-12-01 16:46:00 följande:
    Du hade väl inte blekningen i hårbotten??

Låter som bränskador eller som om du fått svamp i den torra hårbotten.
    Nehe och hur bleker man håret UTAN att en gnutta blekmedel kommer i hårbotten?
  • Anonym
    viseversa skrev 2011-12-01 17:03:44 följande:
    Nehe och hur bleker man håret UTAN att en gnutta blekmedel kommer i hårbotten?

Man har ALDRIG blekmedel i hårbotten. Går du till en frisör så hålls det minst en cm mån ifrån hårbotten.
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-12-01 17:05:32 följande:
    Man har ALDRIG blekmedel i hårbotten. Går du till en frisör så hålls det minst en cm mån ifrån hårbotten.
    Jo men om man bleker hemma är det ju klart att det kan komma i hårbotten. 
  • viseversa

Ts är det i hela hårbottnen du har dessa skorpor eller bara på en viss yta? jag tycker också du ska gå till en hudläkare och visa upp det.

• Anonym
    viseversa skrev 2011-12-01 17:06:15 följande:
    Jo men om man bleker hemma är det ju klart att det kan komma i hårbotten. 

Fast du får man ju skylla sig själv... Det står klart o tydligt på de för hemmabruk att man inte ska ha det i hårbotten.
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-12-01 17:08:36 följande:
    Fast du får man ju skylla sig själv... Det står klart o tydligt på de för hemmabruk att man inte ska ha det i hårbotten.
    Jaha okej så misstag kan man inte råka ut för. Får man skylla sig själv om man snubblar och sätter sig med rumpan bar i den öppna spisen också? Eller om man råkar spilla skållhett vatten över sig? Eller drar sig för att sanda garageuppfarten och sen halkar och bryter benet?
  • Anonym

Varför så elakt svar????
  • Anonym
    Har aldrig stått på nån av de jag använt och jag läser ALLT varenda gång innan jag använder det ifall att nåt ändrats.

Till ts: Testa en ordentligt olivoljekur i hårbotten tycker jag, låt det gärna sitta några timmar, det har alltid hjälpt mig när jag fått klåda i hårbotten. Hjälper inte det så kolla med läkare.
Svar på tråden Skorpor i hårbotten av blekning