• Månskugga

Mountain Buggy Duet - Fråga till Er som kan lite om den vagnen

Hej!

Vi väntar vårt tredje barn och barn nr 2 kommer vara precis fyllda 1 år när detta barn i magen anländer. Därför har jag tittat lite på syskonvagnar och fastnat för Mountain Buggy Duet.

Mina frågor är: Kan man använda vilket babyskydd som helst eller måste det vara ett speciellt märke? Någon som har erfarenheter av denna vagn - vad är positivt och negativt?

Tack på förhand!!

/Månskugga 

• Svar på tråden Mountain Buggy Duet - Fråga till Er som kan lite om den vagnen
  • Liten Léonie

Det är tex Maxi cosi som funkar med UJ... Tyvärr! Nåt märke till har jag för mig men minns inte.. Tänk på att liggdelen är omänskligt liten Flört

• Liten Léonie

Här kommer lite mer detaljinfo, nedanstående märken och modeller funkar.

Safe-n-Sound™ Unity

Maxi Cosi Cabrio fix / Pebble

phil&teds bebe/bebe hs/bebe

Graco SnugRide (22) and SnugRide 35

• Månskugga

Liten Léonie: Tack så mycket för dina svar! :) Ja, då får vi köpa nytt babyskydd :( Har misstänkt att liggdel och sittdel är små då vagnen är så smal men du skriver omänskligt liten :) Innebär det att bebis endast kan ligga i liggdelen en vecka typ? :) Tack för dina svar återigen! :) /Månskugga

• Liten Léonie

Kolla i butik så ser du vad jag menar... Beror ju helt på årstid med. Utan åkpåse etc funkar den säkert kanon.
    När kommer bebis?
    Tänk på att det är samma mått på Duet som på UJ vanliga singelvagn. Dvs en sitt och en liggdel ska samsas om utrymmet som en vanlig sittdel på UJ single har.
    Men den känns otroligt smidig och sen är den snygg med, ett plus

• Månskugga

Ska absolut, så snart som möjligt, åka och klämma på den i butik. Provköra och även se om den får plats i bilen vilket den iof borde få då vi idag har en Brio Sing som är, hör och häpna, bredare än denna. Håller helt med dig om att vagnen är riktigt snygg! Bebis förväntas komma i början på juni 2012. Förmodar att du har denna vagn nu? Är det något mer som du tycker är positivt eller neg? Tack

• Liafia

Vi har vagnen och älskar den. Hade ABSOLUT valt den igen om jag skulle välja igen. Smidig, lättkörd, enkel att fälla.
    Vad gäller liggdel är den som på alla Mountain buggy vagnar liten men vår bebis (som är av den större modellen) har gott om plats inkl fleeceoverall och liten åkpåse. Sätet är helt ok för vår långa 2 åring med sittdyna i och overall på.
    Visst är vagnen lika stor som en Swift singelvagn men detta är hjulen som har samma bredd. Tittar man på en singel Swift ser man att hjulen sitter en bra bit utanför sitsen, på Duet sitter hjulen under sätena.

• Liten Léonie
    Månskugga skrev 2011-12-02 23:29:13 följande:
    Ska absolut, så snart som möjligt, åka och klämma på den i butik. Provköra och även se om den får plats i bilen vilket den iof borde få då vi idag har en Brio Sing som är, hör och häpna, bredare än denna. Håller helt med dig om att vagnen är riktigt snygg! Bebis förväntas komma i början på juni 2012. Förmodar att du har denna vagn nu? Är det något mer som du tycker är positivt eller neg? Tack
    Nej jag har den inte ännu :) Funderar på en swift dock och har känt på dueten med :)
  • KatinkaK

Jag fick hem min vagn igår från pramworld ( sparade in 3000 kr på att köpa den därifrån med alla tillbehör!) och jag är jätte nöjd, min son är 20 månader och jag har precis en nyfödd och hon ligger jätte bra i liggdelen och då med åkpåse samt overall. Hon är normalstor så jag tror nog hon kommer kunna ha den ett tag så omänskligt liten är väl att ta i :P

Killen sitter också med bra växmarginal så rekommenderar den stark !! Grymt snygg

• Liten Léonie
    KatinkaK skrev 2011-12-07 19:18:11 följande:
    Jag fick hem min vagn igår från pramworld ( sparade in 3000 kr på att köpa den därifrån med alla tillbehör!) och jag är jätte nöjd, min son är 20 månader och jag har precis en nyfödd och hon ligger jätte bra i liggdelen och då med åkpåse samt overall. Hon är normalstor så jag tror nog hon kommer kunna ha den ett tag så omänskligt liten är väl att ta i :P

Killen sitter också med bra växmarginal så rekommenderar den stark !! Grymt snygg
    Vad skönt att veta att det funkar med overall och åkpåse. Tycker den ser väldigt liten ut men sen är "dom" inte så stora heller när man väl har dom där i... Skrattande
Svar på tråden Mountain Buggy Duet - Fråga till Er som kan lite om den vagnen