• malineidin

babyshower?! tips tack!

Hej!
    Jag är gravid med vårt första barn, i vecka 29+2 idag. Jag har funderat ett tag på det här med babyshower, och jag vill jättegärna ha en! Grejen är den att jag inte riktigt vet vad man gör på en babyshower.

Jag vill inte ha en babyshower för att få presenter, det känns så himla fel! Och eftersom det är ganska ovanligt i sverige (det börjar väl bli mer vanligt nu) med babyshower så funderar jag lite på vad familj/släktingar kommer tycka. Jag vill inte att dom ska tro att jag har en babyshower för att få presenter. Jag vill ha en babyshower för att baka massa söta bebisbakelser och en tårta och pyssla med inbjudningskort, och att man har den i ca vecka 36 när man är nästan som störst och fira att snart är bebisen här.

Och det är väl egentligen ens närmsta vänner som ska fixa babyshowern åt en men hon som var min närmsta vän har jag totalt tappat kontakten med sen jag blev gravid.
    Så snälla ge mig tips!!

- Vad gör man på en babyshower?
    - Har du haft en babyshower, vad gjorde ni då?
    - Typ av "lekar", gissa kön osv
    - INGA tips är dåliga, släng på mig allt ni har ! :)

• Svar på tråden babyshower?! tips tack!
  • emkalo

-äta mat/mingelmat -tårta med bebistema (googla bilder på tårta o babyshower) -älta bebisar o graviditet -ev presentöppning - blöjtårta (googla för mer info, tårta av ihoprullade blöjor) Lekar: -gissa magens omfång -gissa bebis födelsdaatum, vikt, längd o kön -gissa barnmaten (ta bort etiketter från x antal barnmatsburkar o lt folk smaka) -gissa bajset (smält olika typer av choklad o kleta in i lika många blöjor, låt folk lukta och ev smaka o gissa) -tipsrunda m frågor om dig/graviditeten/bebis -låt gästerna dekorera varsin vit (?) body till bebisen med tex textilpennor o liknande -låt gästerna hjälpa dig göra en gipsmage (googla för instruktioner) Ska tänka lite till!

• emkalo

Oj nej vad konstigt det blev, skulle vara två olika listor men på Mobilen blir det ingen radbrytning.

Svar på tråden babyshower?! tips tack!