• Smulan27

Byta ut ett ersättningsmål mot välling?

Jag tänkte byta ut flaskan ersättning som min 6-månaders son får på kvällen innan han somnar mot en flaska välling. (Han äter bara ersättning, ingen amning) Bör jag fasa in vällningen med typ 50/50 med ersättningen de första gångerna? Han är redan van vid gröt som han äter en portion per dag och det funkar, måste jag blanda ut vällningen ändå tror ni?

• Svar på tråden Byta ut ett ersättningsmål mot välling?
  • CrazyLady

Ersättningen är nyttigare än välling
    Du kan blanda i ett par skopor grötpulver i ersättningen istället på kvällen :)

Gör jag ibland till min 7 månader gamla tjej

• Smulan27

Är gröt nyttigare än välling??

Jag vill att han ska stå sig lite längre och inte vakna och äta på natten och därför vill jag ge honom välling.

• CrazyLady

Ersättning är bättre än gröt och välling ur näringssynpunkt
    Men några skopor grötpulver i ersättningen funkar fint

• enilef

Nej, gröt är inte nyttigare än välling, men vad som avses tror jag är att du kan blanda vällingen i ersättningen så blir den nyttigare, men med gröt eller vällingpulvret i så blir det matigare och mer mättande!

• Smulan27

en om vi struntar i näringssynpunkten och bara tänker på att byta ut, bör jag blanda ett par dagar eller kan jag gå på en hel flaska välling direkt?

• enilef
    Smulan27 skrev 2011-12-01 19:35:47 följande:
    en om vi struntar i näringssynpunkten och bara tänker på att byta ut, bör jag blanda ett par dagar eller kan jag gå på en hel flaska välling direkt?
    Är det gluten i vällingen och i gröten så nej, om det är gluten i vällingen men inte i gröten så ja.,
  • Lindreas
    Smulan27 skrev 2011-12-01 19:35:47 följande:
    Blanda ett par dagar. Men räkna med att ditt barn kanske kommer vakna ändå, det är helt normalt och väldigt vanligt att barn behöver äta på natten hela första året, och ännu längre.
  • sasso78

När mina barn gick över från ersättning till välling började vi med 50/50. Det var BVC som kom med det rådet. Sen kan man öka på vällingen succesivt så de får vänja sig. Funkade på både mina barn.

• enilef

Jag gick direkt på full portion välling. Gjorde den på ersättning och risgrötspulver och det var inga problem.

• sarsparis

Vi bytte rätt av, inga problem. Och jag kan inte påstå att han blev mättare med välling än ersättning....

• Kickan35

Hejsan!

Jag bytte morgonmålet med ersättning rakt av mot välling, och det gick bara bra =).....  

Svar på tråden Byta ut ett ersättningsmål mot välling?