• Anonym

BMI 28,katastrof.

Har försökt bli med barn ett par månader vilket tärt på mig endel, så jag har nog trötätit och har nu fått ett bmi på 28. Fy sjutton! Mår ännu sämre nu, jag vet att jag väger för mycket. Men, ni som hade ungefär samma bmi, gick graviditeten bra för er ändå? Blev ni jättestora?

• Svar på tråden BMI 28,katastrof.
  • snorkan
    snorkan skrev 2011-12-01 18:59:44 följande:
    28 är det så mycket?

alltså det är väl inte så mycket? 

kunde tolkas fel såg jag.

själv har jag 26,3.....och jag ser rätt "normal" ut 
  • Anonym

är väl inte så mkt..
    jag har haft BMI 32 båda mina gånger... har gått super o jag har fått fullt friska barn..

• Anonym

Jag känner mig rätt stor och pluffsig men visst, är väll inte jättestor. Men lär ju bli om jag blir gravid. Tack för att ni delar med er.

• Kiiwii

Jag ligger strax över 28 nu. Låg tidigare på 26.4 och trivdes bättre där. Jag har hormonerna ur balans så jag bör helt klart gå ner mina kilon för att få bättre balans i kroppen och "lättare" bli gravid. MEN inte blev jag gravid av att ha ett lägre BMI heller, har alltid haft obalans i kroppen MEN helt klart lite värre nu. Tur jag ska få hjälp så jag får igång ÄL ordentligt, men jag vill inte heller bli gravid och väga för mycket.

Däremot kan jag dela med mig och berätta att tre av mina vänner som är överviktiga (ca15 kg övervikt) inte gått upp mycket alls under sina graviditeter, typ 4-5 kg. Bebisen har liksom "ätit" av dom De var riktigt vackra gravida också ♥

• Anonym

Jag är 172 cm och vägde vid inskrivningen 84 kg (andra barnet) Ett BMI på strax över 28. Jag är kraftig men ser inte tjock ut.

• Anonym

Jag har BMI 41. Känns det bättre nu?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-01 19:32:02 följande:
    Jag har BMI 41. Känns det bättre nu?
    Jaja, jag är inte supertjock men fortfarande överviktig och eftersom jag är kort syns det på mig snabbt.
  • Anonym
    Kiiwii skrev 2011-12-01 19:25:35 följande:
    Jag ligger strax över 28 nu. Låg tidigare på 26.4 och trivdes bättre där. Jag har hormonerna ur balans så jag bör helt klart gå ner mina kilon för att få bättre balans i kroppen och "lättare" bli gravid. MEN inte blev jag gravid av att ha ett lägre BMI heller, har alltid haft obalans i kroppen MEN helt klart lite värre nu. Tur jag ska få hjälp så jag får igång ÄL ordentligt, men jag vill inte heller bli gravid och väga för mycket.

Däremot kan jag dela med mig och berätta att tre av mina vänner som är överviktiga (ca15 kg övervikt) inte gått upp mycket alls under sina graviditeter, typ 4-5 kg. Bebisen har liksom "ätit" av dom De var riktigt vackra gravida också ♥
    Låter skönt, hoppas om jag blir gravid att jag slipper gå upp massor och bara lite. Bebisen får gärna äta upp mitt lager
  • Barbamami

Jag har varit gravid tjockis, gick lysande. Gick upp 13kg varav 10 försvann inom två veckor. (bebbe&fostervatten&vätska i kroppen mest) Men det gäller ju att ha koll under graviditeten HELA graviditeten. Man ska ju inte banta sägs det, men som överviktigt är det nog bättre för barnet om man ser till att gå upp minimalt. För att inte tala om hur jobbigt det är med de där kilona efteråt.

Så TS Slappna av, men släpp inte lös kakmonstret =)

Svar på tråden BMI 28,katastrof.