Magmun som ej öppnar sig?
Hej.
Har just fått diagnos på min son. Hans övre magmun öppnar sig inte, ingen mat tar sig till magsäcken. Läkarna säger att detta är oerhört ovanligt. Finns det någon som vet något om detta?
Hej.
Har just fått diagnos på min son. Hans övre magmun öppnar sig inte, ingen mat tar sig till magsäcken. Läkarna säger att detta är oerhört ovanligt. Finns det någon som vet något om detta?
Oj stackarn. hur gammal är han? Det måste väl finnas en operation som fixar det?
Han är sju månader. Allt började när han var 4 månader. Vi har träffat ca 10 läkare vid ca 15 tillfällen under 3 månader, men ingen har lyssnat på oss. Tillslut fick vi den skiktröntgen och gastroskopi som vi så länge önskat vilka visade detta.
De försöker med ballongutvidgning.
Sondmatas sedan 2 veckor tillbaka. Sjukdommen har säkert förvärrats med tiden. Jag har haft mängder av rapsolja i allt han har ätit, vilket gjort att han klarat av detta.
Hej
Har samma problem själv, fast det började vid 30 års ålder. Acalasi heter sjukdomen. Läkarna sa att det var medfött och bröt ut senare. Tog dock ett år att få diagnosen. Gjorde ballongutvidgning först men det höll bara ngt dygn. Opererades sen med mkt bra resultat. Förutom enkel problem med magsyra/reflex. Hoppas ni får bra hjälp!
Med titthål och om jag förstod rätt så skär de upp magmunnen på ngt sätt och syr sen en "back-ventil" och den kan väl göras på två sätt. De visste inte då (2007) vilket som var bäst och det var lite slumpartat vilket det blev.