Använder ni citronpeppar i bebismaten?
Man ska vara föriktig med vad man kryddar bebisars mat med. Använder ni citronpeppar i bebismaten som ni lagar/serverar?
Vilka kryddor använder ni i övrigt?
Man ska vara föriktig med vad man kryddar bebisars mat med. Använder ni citronpeppar i bebismaten som ni lagar/serverar?
Vilka kryddor använder ni i övrigt?
Nej. Använder det inte alls, har det inte hemma, men det innehåller ju salt så det hade inte jag använt till bebismat.
Tror det är salt i kryddblandningar, även då citrinpeppar.
Jag använde curry, vitlök, citron, lagerblad, färska kryddor som basilika, timjam, myntha. Allt utom salt. :)
Inte på samma gång då.....
En favorit var gryta med äpple, curry, kyckling, ris, morot.
Och en uppskattad desert var jordgubbe, färsk basilika. :)
Har använt alla möjliga saltfria kryddor, både färska och torkade. Tror på att det är bra om de får smaka på så många smaker som möjligt. Maten har i alla fall varit uppskattad.
Det är salt i nästan alla blandkryddor (typ grillkrydda, citronpeppar, vitlökspeppar etc). Jag kryddade ofta med färska eller frysta örter, stött rosepeppar, vitpeppar mm, men undvek just blandkryddor.
Många färdiga kryddblandningar innehåller upp till 50% salt. Bättre att använda naturliga smaker. Pressad citron, t.ex.
Jag använder precis samma kryddor som i vuxenmaten, förutom salt då. Vi använder aldrig kryddblandningar.