glömma eller inte glömma en förälskelse!!
sitter och funderar på hur, och om jag verkligen vill glömma bort en förälskelse.
kan man leva med att fortfarande ha en liten del av sitt hjärta bortslitet och fråntaget.?
lite råd och tips tack....
sitter och funderar på hur, och om jag verkligen vill glömma bort en förälskelse.
kan man leva med att fortfarande ha en liten del av sitt hjärta bortslitet och fråntaget.?
lite råd och tips tack....
Sådant här är ju alltid svårt. Var det längesedan du blev förälskad i denne person? Har den en partner? Har du en partner? Finns det någon möjlighet att din kärlek är besvarad?
Du verkar fortfarande ha starka känslor för henne som inte vill gå över. Det går inte att vifta bort sådana känslor. Känslor är inte något vi kan styra över. Finns endast två alternativ. Antingen förnekar du dina känslor för henne, men att förneka dina känslor är liksom att förneka en naturlig del av dig själv, eller så satsa du på henne och hoppas på att hon känner likadant. Tror du att hon fortfarande har känslor kvar för dig? Den frågan kan bara du svara på.
Vad var det som gjorde att det tog slut? Varför måste du eventuellt glömma henne? Är någon av er i ett förhållande?
Glömmer gör man aldrig, men efter ett tag så gör det mindre ont. Hur glömmer man någon som man älskar? Det gäller att göra klart för sig att även om jag inte slutat älska personen, så har vi ingen som helst framtid ihop, exempelvis för att personen i fråga är upptagen, har inte samma känslor för mig, kan inte visa sina känslor för mig eller så visar personen liksom ingen reaktion alls på detta område, eller i värsta fall, alltihopa. Och då är ju det bästa att bryta även om man älskar personen. Dags att släppa taget. Man kan ju inte tvinga någon till något. Det går inte att vänta i evigheter på något som nog aldrig kommer att hända (Vi som är äldre än 20+). Hur länge man väntar beror så klart på hur mycket tid man kan och vill investera på den andre. Men någon vacker dag då har tidsfristen gått ut och det är dags att gå vidare. Annars så gör man bara sig själv illa. Kanhända att man inte glömmer, men det kan vara ett lämpligt tillfälle att dra ett slutstreck.
Glömmer gör man aldrig, men efter ett tag så gör det mindre ont. Hur glömmer man någon som man älskar? Det gäller att göra klart för sig att även om jag inte slutat älska personen, så har vi ingen som helst framtid ihop, exempelvis för att personen i fråga är upptagen, har inte samma känslor för mig, kan inte visa sina känslor för mig eller så visar personen liksom ingen reaktion alls på detta område, eller i värsta fall, alltihopa. Och då är ju det bästa att bryta även om man älskar personen. Dags att släppa taget. Man kan ju inte tvinga någon till något. Det går inte att vänta i evigheter på något som nog aldrig kommer att hända (Vi som är äldre än 20+). Hur länge man väntar beror så klart på hur mycket tid man kan och vill investera på den andre. Men någon vacker dag då har tidsfristen gått ut och det är dags att gå vidare. Annars så gör man bara sig själv illa. Kanhända att man inte glömmer, men det kan vara ett lämpligt tillfälle att dra ett slutstreck.
För mig tog det 7 år och psykologsamtal för att "komma över" min första kärlek. Men nu är hon över. Även om jag tänker på henne då och då så mår jag inte dåligt av det.
får hoppas lite på att man hinner bli lite åldersdement då
Tror det börjar ordna upp sig litegrann rent känslomässigt för mig nu.
men kommer nog troligtvis, att alltid ha en liten del av henne i mitt hjärta.
det kommer med all säkerhet komma nån nedåt dag igen, men kan hantera känslorna som kommer på ett bättre sätt och kan börja bryta ner dom innan dom tar över helt.
allt e bra mycket bättre idag än för en tid tillbaka..glad igen riktigt skönt att få skriva av sig lite.
har fortfarnde inte glömt personen i fråga, men tror hon glömt bort mig helt och hållet.
gör inte saken lättare .............mår skit även fast det gått ca 7-8månader sen sist
fy faaaan vad detta är jobbigt går inte en dag utan att tänka på henne