• Anonym (Undrande)

    Stickningar i ena bröstet,någon som känner igen?

    Har haft som att det sticker till i vänstra bröstet från o till sen några veckor tillbaka. Ingenting är konstigt annars, bröstet är mjukt, ser normalt ut o har inga hårdheter. Jag slutade amma i somras o har såklart mjölkkörtlar kvar, kan det vara de som ännu spökar?

    Har bokat tid på en bröstmottagning för o bara få en ordentlig koll men tänkte höra om nån kände igen detta?

  • Svar på tråden Stickningar i ena bröstet,någon som känner igen?
  • Anonym (Undrande)

    Ska kanske tillägga att det inte sticker på samma ställe hela tiden utan ibland på sidan, runt bröstvårtan eller ovanför bröstet.

  • Tessla

    jag kan känna stickningar i bröstet ibland jag tror de är helt normalt. Även min sambo har haft så.
    Men om du är orolig ska du självklart ringa sjukvårds rådgivningen eller vårdcentralen.

     

  • Anonym (Undrande)

    Ok.Men menar inte du bröstkorgen? Jag pratar om det ena bröstet. Jag har tid på bröstmottagningen.

  • Anonym

    Jag får så lite nu och då i själva bröstet, det liksom svider till. Fick det efter andra barnet och jag har gjort både ul och mammografi. Trodde detta var rätt vanligt? Men det kanske det inte är

  • Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2011-12-02 12:14:13 följande:
    Jag får så lite nu och då i själva bröstet, det liksom svider till. Fick det efter andra barnet och jag har gjort både ul och mammografi. Trodde detta var rätt vanligt? Men det kanske det inte är
    Jag vet inte hur vanligt det är men när jag nämnde det för sjuksköterskan på bröstmottagningen så sa hon bara "Att så kan det vara". Så det lät inte jättealarmerande.

    Till saken hör att orsaken att jag ska till bröstmottagningen är att jag har varit allmänt nojjig i ca 1,5 år då jag hade en ofarlig knöl i bröstet. Det var inte ens en knöl visade det sig utan en spänd mjölkörtel pga graviditet. Det satte ett djupt ångestmoln i min själ o jag har sen dess hittat både det ena o det andra. Sånu ska det undersökas ordentligt!

    Men,precis,det svider till eller sticker. Hur ofta har du så? Du har ju gjort alla undersökningar så du kan ju vara helt lugn.
  • Anonym (.)

    Shit, så har jag haft i flera år. Sticker som fan ibland i båda brösten(vid olika tillfällen), så det riktigt hugger till liksom. Jag har väl varit lite orolig men samtidigt också trott att det är vanligt. Precis som du säger, ibland vid sidan, ibland runt bröstvårtan osv.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (.) skrev 2011-12-02 13:14:38 följande:
    Shit, så har jag haft i flera år. Sticker som fan ibland i båda brösten(vid olika tillfällen), så det riktigt hugger till liksom. Jag har väl varit lite orolig men samtidigt också trott att det är vanligt. Precis som du säger, ibland vid sidan, ibland runt bröstvårtan osv.
    Åh vad skönt att höra! Men hur ofta? Varje dag? Eller under perioder? Idag har det faktiskt varit lite mindre o känts även i andra,så konstigt! Får förmig att bygelbh:n påverkar, kan det va så?
  • Anonym (.)

    Vet inte riktigt, nån gång i veckan kanske, säkert vanligare runt mens tex. Ibland kan det vara flera ggr under en dag och ibland inget på ett par veckor osv. Kan nog vara så att bh:n eller nåt annat kan påverka. Jag har själv ganska stora bröst och mycket körtlar eller vad det är. Typ e-kupa, och har ammat i fyra år sammanlagt. Jag tror nog tvärt om att jag får oftare ont om jag inte använder någon bh, eller en som inte ger tillräckligt stöd. De väger ju en del så att säga

  • Anonym (Undrande)

    Ok. Mitt började runt mens men sen tyckte jag det fortsatte.Kanske inte blev bättre av att jag har hållt på klämt o kännt. O sen vet jag inte hur mycket mina "hjärnspöken" har förstärkt det hela. Jag har inte så stora bröst, runt B-C kupa såjag tror de mår bättre av att ha en mjukare BH eller va utan lite oftare.

    O eftersom jag har så pass lättatt känna igenom brösten borde ev hårdheter märkts omde skulle börjat kännas kan man tycka.

  • Anonym

    Jag har också det flera ggr per månad i båda brösten men mest i vänster. Ibland flera ggr/dag och ibland ingenting på flera dagar. Jag har också blivit nojig när det kommer till brösten, jag hade också något som behövdes utredas, därav mammografin och ul:et men sedan dess har jag blivit jätte rädd, vågar knappt känna igenom brösten längre pga att jag är rädd för att hitta en tumör Så jag vet inte om mina "hjärnspöken" också spökar... Jag har ammat 2 barn inte så länge men jag har haft väldigt mycket mjölk bägge ggr, fick tabletter för att stoppa produktionen första gången men andra gången gjorde jag inte det och jag upplever att det är efter det stickningarna börjat eller iaf som jag började uppmärksamma dem. Jag hoppas verkligen att jag kan lita på ul och mammografin....

  • Anonym

    Ska förresten tillägga att mina inte är speciellt stora, c-kupa.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2011-12-02 19:54:48 följande:
    Jag har också det flera ggr per månad i båda brösten men mest i vänster. Ibland flera ggr/dag och ibland ingenting på flera dagar. Jag har också blivit nojig när det kommer till brösten, jag hade också något som behövdes utredas, därav mammografin och ul:et men sedan dess har jag blivit jätte rädd, vågar knappt känna igenom brösten längre pga att jag är rädd för att hitta en tumör Så jag vet inte om mina "hjärnspöken" också spökar... Jag har ammat 2 barn inte så länge men jag har haft väldigt mycket mjölk bägge ggr, fick tabletter för att stoppa produktionen första gången men andra gången gjorde jag inte det och jag upplever att det är efter det stickningarna börjat eller iaf som jag började uppmärksamma dem. Jag hoppas verkligen att jag kan lita på ul och mammografin....
    Ja,visst är det jobbigt! Men du ska lite på UL o Mammografi, det finns inte så mycket annat o göra! Man måste släppa kontrollen när man gjort det man kan.
  • Anonym

    Tja sökte lite på nätet om stickningar i bröstet hamnade här får se om TS ser detta :) . får de i högra bröstet på bröstvårtan typ skit irriterande:S ganska obehagligt sticker och nästan svider :S

  • Anonym (Seven)

    Jag har den känslan med. Obehagligt så jag önskar jag kunde slita av mig bröstet. Alltid i vänster bröst men det . det kan gå ett halvår emellan stickningarna. Väldigt sällan men jag undrar om det har med graviditet och amning att göra. Jag är inte gravid och kollade brösten nyligen. Kan det va vanlig spänningsvärk ?

Svar på tråden Stickningar i ena bröstet,någon som känner igen?