Vad beror min allergi på?
Hej,
förra året så fick jag til sommaren som höll i sig nästan hela hösten en torrhosta. Jag hostade och hostade och det gick inte över. Tillslut fick jag pulmicort inhalationspulver vilket jag använde 1 månad och så försvann hostan.
Mådde bra tills nu i år lite före sommaren då jag började få täppt näsa och snorade så gott som varje morgon. Vissa dar bättre och vissa dar sämre då det höll i sig hela dan. Men oftast blev det bättre under dagen för att vara samma nästa morgon.
Jag hade som värst runt Aug-Sep och något bättre nu mot vintern men inte helt bra. Använde för mycket vanlig förkylningsnässpray för att kunna andas.
Tillslut gick till läkaren nu i November och fick Nasonex mot allergisk rinit. Använt morgon och kväll. Blivit något bättre inte helt 100%.
Har aldrig haft så här tidigare och läkarna vill inte testa även om jag vet att det finns ett IGE-test.
Vad kan det vara för nåt? Vad ska jag undvika?
Jag har inte pälsdjur själv men min bror har och min sambos familj har hemma. Men har inte reagerat så här tidigare år på sånt.
Så jag vet inte längre. Det är bara jobbigt tycker jag. Fortsätter just nu med Nasonex som läkaren tycker jag ska använda slut på 3 flaskor först och se.
Tack!