• CCA

Längdskidor till tungviktare?????

Min sambo pratar varje vinter på att han saknar att åka längdskidor.  Han skulle dock behöva ett par nya eftersom han var i tonåren och betydligt lättare senast han ägde några. Å där kommer vi till problemet.

Sambon säger att han väger för mycket för att kunna hitta skidor.  Jag vet att han skäms för sin vikt och har trott att det varit orsaken till att han sagt så.

Tittade dock på en av nätsidorna och där verkade det som att det faktiskt verkar vara lite vikt indelat Är det helt omöjligt att få tag på ett par längsskidor till en som är 175cm lång och väger 115-120kg. Skulle så gärna vilja köpa ett par i julkapp åt honom (förstår att han måste ut i butik och prova men vill inte utsätta honom för det om det inte finns att få tag på)

• Svar på tråden Längdskidor till tungviktare?????
  • Snart 3 barnsmamma

Om han inte har åkt på länge kan du köpa skidor med spann för en person som väger 90 kg eller tom lägre. För annars kommer han ha problem att trycka ner spannet och då inte får det fäste som han vill.

• Sweet life

Fliesbergs är skit!!

Dem tror dem kan nått och försöker sälja på en som har åkt skidor hela sitt liv vilket skit som helst.

Men åk till en sportaffär, och då menar jag inte stadium, team sportia osv och låt dem prova ut ett par skidor med rätt spann!

Köpa skidor på nätet gör man bara om man provat exakt samma skidor på en butik och fått bekräftat att det är ett rätt spann på dem!

• Sweet life

Min storasyster som vägde en bra bit över 130kg gick in på intersport i falun och kom ut med ett par bra skidor! Så det finns visst!

• Sweet life
    Snart 3 barnsmamma skrev 2011-12-02 13:14:41 följande:
    Om han inte har åkt på länge kan du köpa skidor med spann för en person som väger 90 kg eller tom lägre. För annars kommer han ha problem att trycka ner spannet och då inte får det fäste som han vill.
    BS!
  • Sweet life
    tomix11 skrev 2011-12-14 23:12:45 följande:
    Prova att kolla på www.polder.se där köpte jag skidor och blev nöjd och de verkade kunniga! Är själv en 0,1tonare!
    Lycka till!
    Där köper jag alltid mina skidor, åker iof till deras butik i Örebro och det är verkligen värt pengarna som resan går på för att få det man vill ha från kunnig personal!
  • Sweet life
    Sweet life skrev 2011-12-15 08:50:43 följande:
    Där köper jag alltid mina skidor, åker iof till deras butik i Örebro och det är verkligen värt pengarna som resan går på för att få det man vill ha från kunnig personal!
    Men va dum jag är på morgononen Nässjö självklart!!!
Svar på tråden Längdskidor till tungviktare?????