vattna julgran?
hej på er
för första gången har jag köpt en julgran o har ingen aning vad jag ska göra med den. hur bevarar man den längst?
den står på en fot med bricka under. ska man fylla nåt med vatten el spray duscha den el nåt????
hej på er
för första gången har jag köpt en julgran o har ingen aning vad jag ska göra med den. hur bevarar man den längst?
den står på en fot med bricka under. ska man fylla nåt med vatten el spray duscha den el nåt????
Fylla på i foten med vatten, släng i en sockerbit också! Vi vattnar vår varje dag och den står sig från dagen innan julafton till tjugondagjul!
Vattna i foten. Den får inte bli torr då börjar den barra! Nu från början kan den dricka jättemycket så kolla flera gånger per dag
varför vattnar du varje dag om du fyller foten med vatten?
kalt el varmt vatten,spelar nån roll erl?
ok.tusen tack.... köpte den för 2 dagar sedan. den har stått utan vatten tills idag....kan jag ha förstört den el återhämtar dem sig snabbt om jag torkat ut den?
Julgranen dricker jättemycket vatten så det gäller att fylla på varje dag annars dör den och tappar alla barr.
www.mappis.se/julgran-som-inte-barrar/
OJ DETTA HAR INTE JAG GJORT
Näe borrat har vi heller aldrig gjort. Men en ny snittyta brukar vi göra. Men det är det nog lite sent för nu...
haha ja, den e ju redan pyntad... de får bli nästa år för vår del, hoppas bara granen klarar sig till nyår...efter det behöver jag inte ha den kvar...
Sparar.
har tyvärr haft den inne :( skit med...
Den kommer nog ändå att barra innan julafton. Se det som ett test och var beredd på att behöva köpa en till sedan, lite längre fram (finns nog ingen bra metod att få en vanlig julgran att hålla hela den långa tiden mellan 1 december och 6 januari). När den börjar barra är ett tips att använda dammsugaren för att suga av de lösa barren från grenarna innan ni börjar ta ned trädet (förslagsvis genom att klippa av/ner grenarna med en sekatör och slänga i en svart sopsäck, sekatören hittar ni på närmaste trädgårdsvaruhus). Minns en gran som blev knastertorr redan till Lucia, dagen efter tog vi ned granen, det var ärligt sagt inte så kul men den höll precis så länge så att vi hann med att ha familjefesten men det var verkligen på håret att den klarade kvällen.