• bella98100

hjälp mig med kattungen!

jag vill skaffa en liten kattunge!
    Nästa sommarlov funderar jag på skaffa en liten Birma kattunge. Men en ska jag funderar på är jag vill att katten ska vara inte på natten och morgon! Och att den ska komma hem vi 3-4 tiden! Sen att den ska vara hemma restan av dagen går det att få katten att komma hem någon speciel tid? jag hade tänkt göra så att katten ska ha kul hemma jag ska köpa ett stort klöshus och så har jag en hund som kan leka med den! och så kommer jag leka med den också! Så snälla hjälp mig!! kan man få hem katten någon speciel tid? 

• Svar på tråden hjälp mig med kattungen!
  • Bysan

Katter gör som de vill. Nej, du kan inte kunna kontrollera tider då du vill att den ska komma hem.
    Inte en chans.

• Tigerliljaaa

Tja precis på ett klockslag blir nog svårt men sen följer katter rutiner... min mise som får gå ut går ut när vi läpper ut honom och kommer när vi ropar (för det mesta)

• MammaEmelie91

Nu missuppfattade jag nog va? Du ska alltså ha katten ute men du vill att den ska vara inomhus på nätterna och att den ska komma hem 15-16 om dagarna? 

mammatillebbaa.blogg.se - 16år och gravid till 20år och tvåbarnsmamma!
  • Tonx

Frågan är väl om dina föräldrar har lust att köpa en katt för 7000 och sen släppa ut den hur som helst?

Och nej, det går inte att få en utekatt att komma hem på bestämda tider. 

• Joel2005

Vanliga bondkatter är ju i regel ute på nätterna under den ljusare tiden på året. Min undran är bara ska verkligen en Birma katt vara utekatt ?

• whitetrach86

tror jag inte... visst kan katter komma hem vissa tider men det är oftast tider som dom själva bestämmer. Sen går det ju att lära dom att komma när man ropar så det kan ju vara något att lära katten.

• Majsan70

Nej katter har ingen klocka o skall enligt mig inte släppas ut vind för våg.  De kan gott vara ute med dig som sällskap när du har tid att passa, men inte själva. Varken för katternas säkerhet eller för grannarnas väl o ve.
    Känns kanske som att du behöver läsa å lite oxå innan du skaffar katt? Inte elakt menat nu alltså men på det du skriver verkar du lite okunnig?  I vilket fall är kunskap alltid bra! =))

• Joel2005

Helig Birma

En Helig Birma är lång och kraftigt byggd med ganska korta och kraftiga ben. Huvudet är runt och brett med den typiska masken, som täcker ansiktet. En helig birma har medellång päls och fyllig halskrage. Ögonen på birman är blå och runda. Svansen är mycket yvig. Den brunmaskade birman är den vanligaste, men även blå- och lilamaskade katter förekommer. Helig birma är en mycket social kattras och den är mycket sällskaplig. En birma kräver inte så mycket motion och trivs utmärkt som innekatt. Helig birma har en livslängd på 12-14 år och den väger mellan 4 och 8 kg.

• MammaEmelie91

Varför köper du inte en vanlig huskatt för 50kr istället? Jag har en perser (eller hade) och jag skulle aldrig ens i min vildaste fantasi släppa ut honom helt själv. Vill du ha en utekatt så köp en huskatt som sagt. 

mammatillebbaa.blogg.se - 16år och gravid till 20år och tvåbarnsmamma!
Svar på tråden hjälp mig med kattungen!