• plastkotte

Hur ljusa upp mörkblont färgat hår utan att bleka det för mycket? Kan man färga?

Behöver lite tips, och speciellt om någon har försökt sig på liknande själv!
    Jag har just nu ett mörkblont hår, det har lite lite röda pigment kvar från när jag var mörkhårig, det är guldblont just nu skulle jag säga.

Jag skulle vilja ljusa upp det 1-2 nyanser, alltså inte ha det superblont, utan bara ljusa upp det så att det mer ett ljusare guldblont, hur går jag tillväga?

Jag köpte förra veckan någon typ av askblond hårfärg, den var mycket ljusare än mitt hår är och jag tänkte att det kanske skulle ljusa upp det bara litegrann, men icke, ingen skillnad alls.

Är rädd att om jag lägger i en blekning att det kommer bli typ såndär ful 90 tals vitblond med orangea inslag vilket jag absolut inte vill ha. Vill som sagt behålla det guldiga men ljusare än just nu.

Hur går jag tillväga?

• Svar på tråden Hur ljusa upp mörkblont färgat hår utan att bleka det för mycket? Kan man färga?
  • Miss P71

Jag hade gått till frissan.. spec i o m att du har haft rött i det..

• plastkotte

Jag har inte haft rött i det utan en brun toning har lyckats få bort den så jag är blond nu, men vill som sagt ljusa upp någon nyans till från mörk guldblond till ljus/mellan guldblond.

Har ingen lust att lägga 2000 spänn på det precis innan jul för det var så mycket det kostade att göra exakt samma grej förra året.

Andra tips?

• rockdoll

Ta hjälp av en kompis och lägg slingor i hela håret. Breda, smala, lite här och var.
    För att få ljusare hår måste man bleka. Man kan inte färga över en mörk färg med en ljus. Fördelen med att bleka slingor är att det sliter mycket mindre på håret. Sen behöver man ju inte sitta med blekningen i håret hela den rekommenderade verkningstiden, man kan skölja ur tidigare och därmed spara hårkvaliteten ännu mer och ändå få ljusare hår.
    Vill man vara ännu mer skonsam mot håret så blandar man ihop blekningen och sen blandar man ner en klick balsam/hårinpackning i blekningen innan man har det i håret.

Lycka till! :)

• Powderpuff

Man kan tyvärr inte färga ett hår ljusare som redan är färgat. Så hade jag varit du hade jag gått till frissan för oftast krävs det en nyansering för att få färgen jämn från topp till rot

• shstudionina

Vill du bli ljus till sommaren men är rädd för att bleka upp håret? Lugn, vi har fått in Olaplex! Nu kan du bli hur ljus du vill utan att bryta ner ett enda hårstrå för någon extra hundring! Inte nog med det, hos Nina på Saga Hårstudio får du 20% rabatt på din behandling vid Olaplex som tillval.

Boka din tid på

www.bokadirekt.se/nina/kungsholmen

• Mooomin
    shstudionina skrev 2015-05-24 09:19:40 följande:

Vill du bli ljus till sommaren men är rädd för att bleka upp håret? Lugn, vi har fått in Olaplex! Nu kan du bli hur ljus du vill utan att bryta ner ett enda hårstrå för någon extra hundring! Inte nog med det, hos Nina på Saga Hårstudio får du 20% rabatt på din behandling vid Olaplex som tillval.

Boka din tid på

www.bokadirekt.se/nina/kungsholmen

Hörru, ingen reklam eller marknadsföring!
Svar på tråden Hur ljusa upp mörkblont färgat hår utan att bleka det för mycket? Kan man färga?