• cap

Tips på lek i badkaret

Hej på er,

Någon som har tips på hur man gör badstunden lite roligare för en 1,5-åring. Hon har liksom tröttnat på sina ankor och båtar

• Svar på tråden Tips på lek i badkaret
  • PiaLottan

det finns vattenkritor som tydligen ska vara roliga för barn att pyssla med när de badar....kanske ett alternativ?

• Alvi

Stänk på varandra....
    Sjung rörelselekar....
    Införskaffa en vattenkanna eller nåt som man kan spruta vatten med (gammal ketchupflaska funkar fint)

• Vanilj

Byt ut badleksakerna mot andra. det finns såna spannar med hål i botten dem är jätte poppis här, badkritor är ju toppen,

• saran

sugrör, eller annat rör, (vi har en snorkel cyklop eller vad det heter) som man kan bubbla med. Om man har syskon som badar tillsammans eller badar tillsamans så blir det extra roligt.. är min erfarenhet. blåsa vatten med munnen. Kan blli en och annan kallsup i början men de lär sig snabbt att inte andas in vatten. Bubblande och storskvättande=blöta kläder hos förälder som inte är med i vattnet :) är en stor favorit här iallafall.
    En annan lek som mina gillar är om man har plastmuggar eller nåt och leker restaurang, har man tur kan man bli serverad både valsoppa, kaffe och annat spännande:)

• Tussens mamma

vi sjunger. plaskar. jag stoppar huvudet under vattnet och bubblar. duschar. sprutar vatten på varandra med fiskarna...vattenkanna... leka med shampooflaskorna... när ebba badar så duschar alltid min sambo och jag jämte badbaljan... vi har inget stort badkar. ebba gillar bäst när vi gör saker tillsammans. och då blir det ju så...

• cap

Kul med alla tips! Ska testa lite nytt med tjejen nu. Tvålkritor verkar ju roligt, med risk för att hon äter upp dem

Svar på tråden Tips på lek i badkaret