Borgligvigsel, lyckad eller olyckad?
Jag har alltid varit emot borgligvigsel , inte emot personerna som väljer att gifta sig borgligt utan själva sättet att göra det på. Det har aldrig varit ett "äkta" bröllop för mig. Men nu så har min sambo övertalat mig om att gifta sig borgligt. (Han får scenskräck av att stå framför mycket folk, som i tex en kyrka, så självklart får jag gå med på borgligt) Men nu behöver jag tips och råd om hur jag kan skapa ett Drömbröllop utifrån en borgligvigsel. Vi hade tänkt oss vigseln sker framför våra föräldrar , sen möts alla i en fin lokal å där bjuds det på fika sen sticker vi till en förbokad resturang med dom som vill och äter middag och festar loss där senare på kvällen.
Maten och drycken betalar alla för sig själva, just därför den delen är frivillig men vi bjuder på fikat direkt efter vigseln. Jag har en brudliknande klänning som jag ska bära och sambon ska ha skjorta på sig, men hur kan man göra det till ett mer "äkta" bröllop? Utan att slänga ut allt för mycket pengar då ekonomin inte är den allra bästa.
Tips, råd och hjälp!