• Skalman

    Thailand?

    När man läser under land på Thailand på AC:s hemsida så står det där om nya regler när ny kvot kommer tilldelas, men att man inte vet om det blir någon kvot. I månadsbrevet från FFIA så står det att man väntar på besked om ev. kvot för 2012. Är det någon som vet något om detta? Thailand tog väl emot för många ansökningar ett tag, har de nu arbetat bort dessa? Har någon fått barn nyligen från Thailand och kan berätta något mera?

  • Svar på tråden Thailand?
  • Thaimâe

    Kötiden idag ligger på 3,5-4år runtom i världen ibland ännu högre men vissa får snabbare BB änså. De regeländringar jag hört om är bla psykologintyg samt att Thaialnd vill att man skriver en child care plan. Större vikt kommer att läggas vid parets hälsa samt hur man förberetts inför adoptionen och vilket profesionellt nätverk det finns att tillgå efter adoptionen.

  • Skalman

    Tack Thaimae för ditt svar! Jag hade fått för mig att de inte tagit emot ansökningar nu på några år (vet att iallafall Sverige inte fått någon kvot) för att de skulle först se till att få ner den kö de hade i landet. Men vet du om andra länder fått kvot även de senaste åren? Vår förhoppning var att väntetiden i landet kanske skulle gå ner. Vet du något om åldern på de barn som kommit från Thailand den senaste tiden. Vet att det var snack om att höja lägsta åldern man kunde ha.

  • Emelle85
    Skalman skrev 2011-12-02 21:00:01 följande:
    När man läser under land på Thailand på AC:s hemsida så står det där om nya regler när ny kvot kommer tilldelas, men att man inte vet om det blir någon kvot. I månadsbrevet från FFIA så står det att man väntar på besked om ev. kvot för 2012. Är det någon som vet något om detta? Thailand tog väl emot för många ansökningar ett tag, har de nu arbetat bort dessa? Har någon fått barn nyligen från Thailand och kan berätta något mera?
    vad jag vet får de skicka 2 ansökningar 2012, fick jag som svar på mailen idag. 
Svar på tråden Thailand?