Herrstövlar med infällbara halkbroddar
Jag letar efter något sånt här
www.ellos.se/dv/1-Skor-Stovlar/_/N-f7x&extcmp=SE_AFF_PC
fast i butik, någon som sett till det?
Jag letar efter något sånt här
www.ellos.se/dv/1-Skor-Stovlar/_/N-f7x&extcmp=SE_AFF_PC
fast i butik, någon som sett till det?
Haha visste inte ens att såna fanns längre. Det hade man ju på dagis!
Himla fiffigt med infällbart halkskydd, men modellen är grääääslig
Snyggare http://www.skotornet.se/product_info.php/skor-med-inbyggda-utfallbara-broddar-ilves-mocka-stl-4046-p-4502
Icebug har ju skor med isdubb. Men inga "snowjoggers" som dom på ellos. Kanske hittar du nåt där du gillar? icebug.se är hemsidan. Räddade mig många gånger förra vintern när jag var på hundpromenad...
Måste bara säga att jag har haft liknande dom skorna från skotornet, och fördelen med dom är att dubbarna går att fälla in om man går in i affärer. Dubbar på affärsgolv blir svinhalkigt.....
Det finns dels dessa i metall som man kan montera på efteråt
[url]www.davidsonsskomakeri.com/files/Rewa.jpg[/url]
jag har likadana infällda i klacken men vet inte om det räcker.
Dels dom här av plast och metall som behöver bytas ibland
[url]www.minfot.se/pub_images/original/8577872-svart4_516.jpg[/url]
men ser säkrare ut.
Mina nya boots med dubbar i klacken, kostade 399:- på öppet köp och har inte använts än, typ de andra kan kosta någon tusenlapp till och är kanske säkrare men ser inte lika hållbara ut.
Jag har bara provat löstagbara broddar i mitten på dåliga sulor, det dög inte. Och fler lösa broddar på en annan räfflad sula, men de halkade av ibland.
Vi betalar vad det kostar för att inte halka, säkerhet är inget att spara på. Men nu har vi redan de billigare hemma. Det är inte lätt att hitta snygga (utan snören) i butik. Kan det duga med 2 piggar i klacken som vi redan har, eller är/kan de andra vara avsevärt säkrare?
Det finns dels dessa i metall som man kan montera på efteråt
www.davidsonsskomakeri.com/files/Rewa.jpg
jag har likadana infällda i klacken men vet inte om det räcker.
Dels dom här av plast och metall som behöver bytas ibland
www.minfot.se/pub_images/original/8577872-svart4_516.jpg
men ser säkrare ut.
Mina nya boots med dubbar i klacken, kostade 399:- på öppet köp och har inte använts än, typ de andra kan kosta någon tusenlapp till och är kanske säkrare men ser inte lika hållbara ut.
Jag har bara provat löstagbara broddar i mitten på dåliga sulor, det dög inte. Och fler lösa broddar på en annan räfflad sula, men de halkade av ibland.
Vi betalar vad det kostar för att inte halka, säkerhet är inget att spara på. Men nu har vi redan de billigare hemma. Det är inte lätt att hitta snygga (utan snören) i butik. Kan det duga med 2 piggar i klacken som vi redan har, eller är/kan de andra vara avsevärt säkrare?