• Copyjulia

Hoppet ute ruvardag 8? När plussade ni?

Jag satte in två två-dagarsodlade embryon för en vecka sedan och fick tvärminus på ett test från testlagret i morse. (Ruvardag 7 eller 8 beroende på hur man räknar.) Har inte heller några symptom. Vid mitt senaste IVF plussade jag (men det slutade med utomkveds) och då blev jag rejält yr bara ca 5 dagar efter insättning (då var det iofs en blastocyst.) 

Testar med Testlagret och de ska ju vara så känsliga. Läser hela tiden om folk som plussat så tidigt med Testlagrets tester.  

När plussade ni och med vilket test? Hur många dagar var embryot odlat?  

• Svar på tråden Hoppet ute ruvardag 8? När plussade ni?
  • BollanB

Tappa inte sugen Copyjulia! RD8 är tidigt så det finns hopp.Solig

Jag fick i och försig första indikationen på RD8, men ett så svagt streck att det bara var som en skugga och då ruvade jag på 5-dagars. (Testet var ett billigt som heter One Step.)

• Copyjulia
    BollanB skrev 2011-12-03 09:19:33 följande:
    Tappa inte sugen Copyjulia! RD8 är tidigt så det finns hopp.Solig

Jag fick i och försig första indikationen på RD8, men ett så svagt streck att det bara var som en skugga och då ruvade jag på 5-dagars. (Testet var ett billigt som heter One Step.)
    Jag fick också bara hinten av en skugga när jag plussade och testade tidigt förra gången men nu är det tvärblankt.
  • moii

när har du officiell testdag? varför inte vänta och se helt enkelt. Det finns ju en anledning till att de sätter en sen testdag och det är ju för att man ska vara säker när man testar - eller så gott som säker.

Min väninna ( i ett annat land) hade testdag + rd8 och det visade sig att hormonerna gav utslag för 4 dagar senare gjorde hon blodprov och då hade hormonnivån sjunkit och det skulle det ju inte gjort om hon varit gravid.

Jag hade officiell testdag rd 16 och tjuvtestade rd14 eftersom jag ville får svar under helgen och inte en jobbdag, mitt första + var supersvagt! sedan rd16 var det starkt.

så jag vet inte om det hjälper dig alls men som sagt, vänta och se är nog det enda du kan göra.

• Copyjulia
    moii skrev 2011-12-04 11:38:28 följande:
    när har du officiell testdag? varför inte vänta och se helt enkelt. Det finns ju en anledning till att de sätter en sen testdag och det är ju för att man ska vara säker när man testar - eller så gott som säker.

Min väninna ( i ett annat land) hade testdag + rd8 och det visade sig att hormonerna gav utslag för 4 dagar senare gjorde hon blodprov och då hade hormonnivån sjunkit och det skulle det ju inte gjort om hon varit gravid.

Jag hade officiell testdag rd 16 och tjuvtestade rd14 eftersom jag ville får svar under helgen och inte en jobbdag, mitt första + var supersvagt! sedan rd16 var det starkt.

så jag vet inte om det hjälper dig alls men som sagt, vänta och se är nog det enda du kan göra.
    Hur många dagar var dina embryon odlade och vad testade du med för test? Gick graviditeten bra? Eller det kanske var nyligen du plussade? 
  • moii

1 embryo, 2 dagarsodling, testade med ett vanligt clearblue 1a ggn sedan det jag fick från kliniken 2 dagar senare. Graviditeten gick bra, eller, hitintills i alla fall. Jag är i v 17 nu.

• Copyjulia
    moii skrev 2011-12-04 21:45:36 följande:
    1 embryo, 2 dagarsodling, testade med ett vanligt clearblue 1a ggn sedan det jag fick från kliniken 2 dagar senare. Graviditeten gick bra, eller, hitintills i alla fall. Jag är i v 17 nu.
    Grattis!  
  • Kelsson1

Copyjulia: RD7 eller RD8 är FÖR TIDIGT att testa med 2dagars embryo! Gör du test så tidigt har du inte gett kroppen en chans att börja producera hcg och får därför bli besviken i onödan!
    Du kan inte jämföra ruvning med 5dagars och 2dagars! Tänk på att din 2dagars behöver MINST 3dagar extra på sig för att utvecklas till blastocyst och därefter ska den hinna bädda ner sig också och börja producera HCG. Därför ska du ALDRIG testa så tidigt som RD8 med 2dagars embryo!
    Ge dig till tåls och testa igen när du gett embryot och kroppen en chans!

• slemtorsk i din bralla

ja herregud... på tok för tidigt, även om jag fusktestar så är jag medveten om att det är för tidigt.. är på ruvardag5 i dag och har fått ruvardag 15 som testdag.

Ägglossningssprutan innehåller ju HCG-hormoner och den ska hinna gå ut ur kroppen först och det kan ta upp till 10 dagar, annars kan man få positivt på gravtestet utan att vara gravid om du fattar. Nu har ju din spruta helt klart gått ur blodet eftersom du fick negativt nu men annars kan man få felaktigt resultat.

Räkna med en "normal" graviditet, då SKA man helst inte testa förrän dagen för beräknad mens, även om det finns folk här (mig inkluderat) som börjar testa en vecka före, det är väldigt ovanligt att man får ett tydligt plus tidigare än 2 dagar före ber. mens.

I vårat fall (jag har också gjort ivf som du kanske förstått...2 st 3-celliga embryon sattes in i onsdags) så får man räkna med lite andra siffror, jag hade äggplock i måndags är alltså på ÄL+7 idag, vilket skulle vara 5-6 dagar för tidigt att testa även om jag INTE gjort IVF, sen kan det ta längre tid vid ett ivf också.. ta det lugt

Hoppet är absolut inte ute

• Copyjulia

Tack för era lugnande svar! Att jag testat så tidigt var just för att jag ville se när äl-sprutan gått ur. Förra gången satt den nämligen i hela 15 dagar. Denna gång gick den ur efter bara 9 dagar. Sen fortsatte jag testa av bara farten, testnarkoman som jag är... . Förra gången jag plussade fick jag ungefär 5 dagar innan ytterst svaga streck som bara syntes om man tittade väääldigt noga innan jag fick ett mer tydligt streck. Jag förstår också att det är ovanligt att få ett tydligt plus så här tidigt. Men nu är jag på rd 10 eller 11 (ÄL + 12) och testet lyser kritvitt. Testar ju med superkänsliga tester som ska kunna ge utslag väldigt tidigt (25mIU/ml hCG ) vilket är dubbelt så känsligt som tex Clear Blue. På deras hemsida står det att man kan få utslag ÄL + 7 (fast inte att alla får det förstås). När jag läst runt här på Familjeliv vekar nästan alla som använt Testlagrets tester plussar väldigt tidigt. Men jag hoppas förstås att jag är för tidigt ute!

• Kelsson1

Copyjulia: Jag testade svagt svagt svagt (spökstrecksvagt) plus på RD6 men det var som sagt blastocyst (5dagars). Så om man räknar om det så blir det RD9 med tvådagars. Men det är individuellt, kan hända att din lilla tog en eller två dagar extra på sig innan den kände sig redo för att bädda sig ner. Du kanske producerar mindre fort hcg den här gången osv...

Svar på tråden Hoppet ute ruvardag 8? När plussade ni?