• Flippen

Wii? Ps3? Xbox? Vad är skillnaden??

Vi vill köpa någon typ av "tv-spel" till familjen i julklapp men behöver hjälp att reda ut skillnaden mellan dem. De vi funderar på är Wii, Playstation och Xbox+Kinect men jag vet inte riktigta vad som skiljer dem åt? Har bara testat Wii där man använder kontroller. Xbox+Kinect har jag förstått funkar helt utan kontroller, men kan man även köra den med kontroll för vissa spel eller? Playstation vet jag ingenting om. Barnen är 4 och 7 år men vi vuxna kommer nog också att använda den en hel del så därför tror jag mer på att anpassa spelet, mer än konsollen, efter vem som skaa spela. Någon som kan förklara lite enkelt skillnaden mellan dem?

• Svar på tråden Wii? Ps3? Xbox? Vad är skillnaden??
  • Karpalo

Vi har PS3 o sen har brorsan en Wii. Spelen till PS3 är mer avancerad gällande utseende om du förstår hur jag menar?! Spelen till Wii har mindre detaljer tycker jag. Tidigare var det ju endast Wii som hade rörelser till sina spel men nu har ju även PS3 o Xbox den möjligheten. Dock har jag inte testat deras rörelsemojänger.

Med PS3 kan man även kolla film, lyssna på musik. Den fungerar som en typ av dvd-spelare. Det gör inte Wii såvitt jag vet.

• Lenora
    Karpalo skrev 2011-12-03 01:56:54 följande:
    Vi har PS3 o sen har brorsan en Wii. Spelen till PS3 är mer avancerad gällande utseende om du förstår hur jag menar?! Spelen till Wii har mindre detaljer tycker jag. Tidigare var det ju endast Wii som hade rörelser till sina spel men nu har ju även PS3 o Xbox den möjligheten. Dock har jag inte testat deras rörelsemojänger.

Med PS3 kan man även kolla film, lyssna på musik. Den fungerar som en typ av dvd-spelare. Det gör inte Wii såvitt jag vet.
    Med xbox kan man också se dvd-filmer och lyssna på musik.
  • Nothx

Suck ser att ingen här kan tv spel,ps3 har inte alls mer avancerad grafik dess processor är lite mer kraftfull ja, men den har inte anti aliasing så grafiken är ganska jämn,dom flesta spel programmeras hur som helst till xbox 360 då den är lättare för det syftet,så det är inte sant att ps3an har bättre grafik

Jag äger alla konsoler och är tv spels freak =P jag skulle tipsa om en xbox 360 ts,ps3an är dyr och känns lite onödig i min mening till en barn familj som bara vill spela så mycket som möjligt,den har inte många exklusiva titlar  

Men det kommer snart en ny Nintendo konsol wii u så, Nintendo wii kan vara dumt

Annars är det inte så stor skillnad mellan ps3 och xbox 360 förutom att ps3an har blu-ray,men den är ganska dålig och man får en riktigt bra blu ray spelare idag för under 1000kr,kinect är ju ganska bra speciellt om barn ska spela inget som går sönder =P Playstation move har man ju 2 stavar till,äger inte just  Playstation move själv men har en kinect,spelen är oftast sämre till ps3an än xbox 360 pga programmerings svårigheter som ps3an dras med 

Tycker du ska välja en xbox 360 tror det är det bästa valet för er =)

• PTB

Kan bara själv svara för Wii mot Xbox360 mellan dessa och varken jag eller min fru eller min son tycker om Wii då kontrollerna ja just det 2 st skall användas av 1 person medans xbox använder sig av 1 enda. vilket oftast är lättare för barn, jag har inte kinecten till 360 men min son som är 3½ är ganska försiktig med kontrollen i övrigt och får bara spela med oss sittandes bredvid än. men håller starkt med om Xbox ist för ps3 eller wii då det finns en hel uppsjö av barnspel för olika åldrar och det har jag inte sett till ps3 bara mer avancerade ( för högre åldrar ) samt till Wii finns det iofs en hel del men pga svårigheterna med kontroller och att den inte går att använda som dvd spelare om vi som föräldrar skulle vilja det så valde vi att hellre använda xbox så vårat Wii är nerpackat i garderoben

• Flippen

Oj, tack för alla svaren! 😃 Nothx: Då blir det en Xbox 360! Det är den vi funderat mest på eftersom vi fick för oss att den verkade vara ett bra val, speciellt med Kinect så man slipper kontrollerna Tack!

• Flippen

PTB: Tack för svaret! Xbox känns numer som det självklara alternativet.

Svar på tråden Wii? Ps3? Xbox? Vad är skillnaden??