• SåÄrDetBara

    Efter insemination, innan BIM, tecken?

    Eftersom inget är som väntans tider, (va man än må vänta på....) så undrar man ju...
    Vi skulle verkligen INTE tänka o undra så mycket, o absolut INTE leva livet i 2-veckors perioder. Ägglossning-insemination, ägglossning-insemination...osv. Det blir som det blir ju, ändå.
    MEN, det där lilla förädiska ordet. Men man gör ju det ändå. O varje dag funderar man på om man kan misstänka nåt, känna nåt litet tecken. Är det nån som har nåt tips eller nåt vadsomhelst, på vad som kan, bör, ska hända mellan inseminationen och eventuellt BIM?? Inbillar mig mycket flytningar, äggviteliknadne flytningar. O har läst mej till både att det kan va tecken på äl eller graviditiet. Men vad är eg "tidig graviditet"? Är det att räkna som EFTER positivt gravtest, eller direkt efter insemination (befruktningen)? Kan man rent krasst kalla dagarna efter insemintionen som tidig graviditet??
    Tacksam för reflektioner, svar, allt......!

  • Svar på tråden Efter insemination, innan BIM, tecken?
  • JQs

    Många tecken som man känner när man är gravid är samma som för mens och när man gjort insemination så tänker man ju på alla tecken lite extra. Jag hade dock flytningar väldigt tidigt, redan några dagar efter insemination annars var det mensverk och sånt som lika gärna kunde betyda att mensen skulle komma..


  • JQs

    Ja då var jag gravid, vågade dock inte tro på det för jag brukar få flytningar innan mensen fast då senare, närmre mensen...


  • master of disaster

    De gånger det senare visade sig att jag var gravid (två barn, två missfall) har jag varje gång blivit oerhört sugen på salt lakrits och starkt kryddad mat. Lycka till!

  • SannaM

    Efter tredje inseminationen, som tog, fick jag en pyttepytteliten blödning 5 dagar efteråt (nidblödning gissar jag) och 9 dagar efter inseminationen tappade jag matlusten och var sjukt känslig för vissa smaker och lukter. Det vr julafton och jag kunde inte äta nånting. Samtidigt hade det börjat mola och "dra" konstigt i korsryggen. 13 dagar efter plussade jag

Svar på tråden Efter insemination, innan BIM, tecken?