• Cloudberry

Är det okej att din 10-åring färgar håret?

Ponera att ditt barn vill börja färga håret när hon/han är tio år, skulle du vara okej med det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att din 10-åring färgar håret?
  • Miss P71

Tycker det är lite för tidigt... när de kommit upp i 14 års åldern kan de få prova på att färga håret.. men inte när de e 10 år.

• Slats

ja, jag fick själv göra vad jag ville med mitt hår i den åldern och det ska mina barn också få. tycker det är löjligt att sätta sådana förbud?

• La Lola

Alma är 11 och har nyss färgat håret knallrött så ja...det hade nog varit ok i fjol också.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kvackismamma

Beror helt på vad du menar med färga: 
    Permanent färg med massa kemikalier, nej. 
    Skonsam toning, kanske.
    Spray som sköljs ur för att göra slingor innan kalas eller annat speciellt tillfälle, ja. 

• Slats
    Emilya skrev 2011-12-03 11:47:21 följande:
    Nej! Barn ska vara barn så länge som de går.
    varför är man ej ett barn om man färgar håret?
  • La Lola
    Emilya skrev 2011-12-03 11:47:21 följande:
    Nej! Barn ska vara barn så länge som de går.
    Slutar de vara barn om de färgar håret? Hur kommer det sig? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • blubberer

Inte med kemikaliefyllda hårfärger, men växtbaserade färger, kanske.

• Jennilie

Svårfråga, jag skulle nog inte vilja att mina barn gör det i den åldern. Men när de väl är i den ålder så kanske det ser annorlunda ut. Jag blonderade mig inför varje skolavslutning från 10år och uppåt så iof varför skulle inte mina få.. Har sett många barn med färgat hår och reagera inte på det. Men vissa barn är äldre i sättet än andra och ja varför inte. Däremot skolle ja nog neka om de ville göra de pga att någon annan gjort det att det inte är deras egna vilja.. grupptryck typ.

Svar på tråden Är det okej att din 10-åring färgar håret?