• smula86

Tvätta trosor innan användning

Köpte trosor idag som är så fina, men har ingen tvättid förrän onsdag
    De är köpta på gina så de hänger ju bara som de är i butiken utan att vara paketerade.
    Kan man använda dom innan tvätt?
    Skulle ni ha gjort det? 

• Svar på tråden Tvätta trosor innan användning
  • Amber1975

Vet att endel inte gör det för att de ska ha kemikalier på sig eller nåt, men jag skulle använda dem. Tror inte det kan va nån större fara

• Kimona

jag använder alltid innan jag tvättar

• Selma1966

Jag tvättar alltid alla kläder innan jag använder dem. Särskilt underkläder. Många kan ha provat trosorna i provhytten innan dig... (om de inte låg i en ask) Skulle du använda din kompis använda trosor?

• Philippa

Klart man tvättar underkläder innan använding!

• Kimona
    Selma1966 skrev 2011-12-03 16:25:18 följande:
    Jag tvättar alltid alla kläder innan jag använder dem. Särskilt underkläder. Många kan ha provat trosorna i provhytten innan dig... (om de inte låg i en ask) Skulle du använda din kompis använda trosor?
    Oftast finns det ju en klisterlapp i skrevet när man ska prova
  • smula86

Ingen klisterlapp, men jag har svårt att tro att folk provar trosor i affären utan sina egna på? Det har jag iallafall inte gjort.

Men nu tog jag av mig dom då jag fick bilder av att kemikalier och andras underlivsbakterier  klättrar upp och in i mig.

• ShutUp

Men självklart tvättar man innan! Allt annat är äckligt! Folk kanske har provat dom och tänk alla som pillat på dom med sina äckligt fingrar :0 * ryser*

• moncen80

hadde tvätta upp dom lite snabbt i handfatet, för dom e ju rena eju ingen som använt dom

• La Lola

Jag tvättar alla kläder innan de används.
    Äckligt annars tycker jag med alla kemikalier o alla som tagit i plaggen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Tvätta trosor innan användning