• Cloudberry

Min dotter är en jävel på att rocka rockring!

Vad är ditt barn bra på?

• Svar på tråden Min dotter är en jävel på att rocka rockring!
  • Bonanza

Sonen på 6.5 år är extremt bra på att vara en bra kompis och på att uttrycka sig. Och då menar jag extremt. Han är snällast i hela klassen och får beröm hela tiden för sin bra kompisanda.

Dottern på 4 år är bra på allt. Men främst på att sjunga, hon är mycket musikalisk. Och på att simma, hon kan hoppa från trampolin, simma upp till ytan och simma till andra sidan bassängen och mer.

Dottern på 8 månader är bra på att äta själv. Och på att slåss. Skitunge.

• mamma till tre busungar

Min dotter är en jäkel på allt som kräver styrka (lyfta, hänga i ringar osv) och på att säga ifrån när hon tycker att något är fel.

Min mellanson är en hejare på att bygga med Lego både efter instruktion och "fritt"

Min minsta son är bara bäst på att sprida glädje omkring sig! 

• Cloudberry

Härligt att ni svarat. Men jag vill ha 300 svar till! (eller är det bara provocerande trådar som ger så många svar?)

Känner igen min dotter i Bonanzas 6-åring, min tjej är också snällast.(tyvärr) 

• Bonanza
    Cloudberry skrev 2011-12-03 19:14:00 följande:
    Härligt att ni svarat. Men jag vill ha 300 svar till! (eller är det bara provocerande trådar som ger så många svar?)

Ja, det är inte alltid av godo. Men jag ser det som att han har alltid ryggen fri och ett gott samvete, och det räcker långt. 
  • Cloudberry
    Bonanza skrev 2011-12-03 19:17:21 följande:
    Ja, det är inte alltid av godo. Men jag ser det som att han har alltid ryggen fri och ett gott samvete, och det räcker långt. 
    Absolut.

-------------------------------------------

Men jag kan konstatera en sak nu, när jag skriver "snälla" trådar så ger det sjukt dålig respons och när jag skriver trådar som provocerar så ger det ovanligt bra respons.

Ska bara köra one way nu som vanligt. Och de som vet vem jag är vet mycket väl att jag inte är så rabiat som det verkar.  
  • Cloudberry

Finular på en ny provokativ tråd..(har tappat greppet rejält efter sista graviditeten så det kommer ta tid)

• Miew

Min son går i trean och har femmans mattebok redan. Han är stark och extremt omtänksam

Mellandottern är hjälpsam och glad. Läraren tycker att hon är toppen och kallar henne för sin solstråle. Hon är så duktig på att måla och pyssla.

Lilla dottern är så duktig på att klättra(:-/). Hon är tidig med att prata och har ett väldigt stort ordförråd.

• Mary Jo

Min dotter är bara 1 år och 10 månader men hon är duktig på att vara busig och uppfinningsrik! Hittar alltid på nya sätt att kunna busa och upptäcka!

Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Mary Jo
    Cloudberry skrev 2011-12-03 21:20:24 följande:
    Finular på en ny provokativ tråd..(har tappat greppet rejält efter sista graviditeten så det kommer ta tid)
    Tycker det är på tiden
    Vilja 17/2-10 och bf 28/3-12 <3
  • Pyrola

MItt barn är kreativt och hittar alltid på så bra lekar och sagor. Sen är han väldigt omtänksam mot både människor och djur.

• tackförfisken

7 åringen är fantastisk med hästar och en jäkel på att rida.
    4 åringen har mer social kompetens än mig ;)
    1 åringen kan klättra upp på allt, även bokhyllorna på dagis.

• HäckHäxan
    Cloudberry skrev 2011-12-03 19:14:00 följande:

Så klart inte och denna tråd kan säkert sticka någon i ögat också Det vet man aldrig

Iaf så är min dotter också tyvärr bra på att vara en bra kompis, förskolepersonalen kallar henne för fredsmäklaren, för hon går tydligen in och löser konflikter mellan andra barn äldre som mindre.

Förutom det så är hon bra på att prata, alltså jag menar orden bara flödar, hon har en väldigt stort ordförråd säger de som vet mer om barn och deras utveckling än vad jag gör.

Hon är stark och har en makalös motorik, både grov och fin. Innan hon var tre så verkligen höll hon sig innanför linjerna när hon målade i sina målarböcker och blev jätteledsen om det kom utanför.

Hon har dessutom mycket humor och är ganska fyndig och hon är absolut roligast av alla att umgås med
    För små byxor gör enkelt att illa ser om möjligt värre ut!
  • HäckHäxan
    VISAMÅ skrev 2011-12-05 08:35:41 följande:

4 åringen är en mästare att vika tvätt.

8 åringen skriver snabbt ihop egna små böcker och illustrerar dessa själv.

Åhh där gav du mig en ide för sånt som min dotter kan greja med, vika tvätt, tack
  • HäckHäxan
    Cloudberry skrev 2011-12-03 21:20:24 följande:
    Vet hur det känns, jag tycker att jag 4 år senare fortfarande inte riktigt är mig själv igen, jag är så mjuk och len och ibland rent ut sagt mesig! Stör mig grovt! Skrikandes
  • VISAMÅ
    HäxanSurtant skrev 2011-12-05 08:47:20 följande:
    Åhh där gav du mig en ide för sånt som min dotter kan greja med, vika tvätt, tack

VarsågodSkrattande

Min tjej rullar ihop allt, så numera ligger alla handdukar ihop rullade i skåpen. 
  • HäckHäxan
    VISAMÅ skrev 2011-12-05 09:03:11 följande:
    VarsågodSkrattande

Min tjej rullar ihop allt, så numera ligger alla handdukar ihop rullade i skåpen. 
    Praktiskt att rulla ihop och faktum är att de tar mindre plats om man rullar ihop det, jag rullar alla mina handdukar och lakan och sånt
  • 010306
    Petronella som är 10 år är bra på att skriva fint och får ofta höra det i skolan.  Hon är en jävel på att springa och en sån som tränar frivilligt inför skoljoggen.  Snabb på att plugga in engelska glosor .
    Alicia 8 år är genomsnäll & det står de varje år i hennes omdöme från skolan. Låter alla vara med osv men som ni andra skriver kan det ju vara både på gott och ont då hon tror bra om alla & kan bli överkörd.. Hjälper sin lillasyster en massa, är bra på matte i skolan, ritar fint . Har nyss lärt sig att hänga med i textremsorna på tv´n.
    Mira 5 år är en social rackare med stor ordförståelse & ordförråd leker helst med äldre polare, kan roa sig själv & hitta på rollekar.

Svar på tråden Min dotter är en jävel på att rocka rockring!