• HappyFeet1993

Bra och Fin restaurang i London? TIPS!!

Jag och min sambo ska åka till London över nyår och letar efter en fin restaurang som man kan äta på under nyårskvällen. Någon med tips?

Ser gärna 3rätters meny osv. Något som tar lite längre tid att äta, så inte en big mac eller liknande. Och gärna i prisklasserna 500kr per person max.

Tittar redan nu då man kanske måste boka bord för att vara säker att man får ett bord?

Så bara släng ut era erfarenheter, bra som dåliga! :D 

• Svar på tråden Bra och Fin restaurang i London? TIPS!!
  • Loriyana

Oj, ni får nog skynda er med att boka bord. Och lär bli svårt att  hitta något till det priset. Men lycka till! :)  

• HappyFeet1993

Oj, det är så pass svårt att få en middag på runt 1000kr för oss båda,utan dricka inräknad?

Linda, på Bentleys vad har de där? Och vad är prisklasserna? :)

• Tjoflöjt

Håller med ovanstående, en fin restaurang för mindre än en femhundring är i princip omöjligt i London, och det är alltid svårt att få bord på de finare restaurangerna, även en vanlig helg.

Ett prisvärt tips är dock indiern Marsala Zone som finns på flera platser. Det är inte en finkrog (men inte ett sunkhak heller), men dom har fantastisk mat till kanonpriser.     

• HappyFeet1993

Är det någon speciell matinriktning där? Som asiatisk lr liknande?

Vi har hittat en som heter 1901 om jag minns rätt. Något ni känner igen?

• Tjoflöjt

Menar du Marsala Zone? Det är en indier :)

Tjoflöjt skrev 2011-12-04 10:04:42 följande:
    Ett prisvärt tips är dock indiern Marsala Zone som finns på flera platser. 

• Linda1976
    HappyFeet1993 skrev 2011-12-04 09:54:05 följande:
    Oj, det är så pass svårt att få en middag på runt 1000kr för oss båda,utan dricka inräknad?

Linda, på Bentleys vad har de där? Och vad är prisklasserna? :)
    http://www.bentleys.org/home/
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • hymafr

Varför inte skippa tanken på "fin" middag just på nyårsafton. Välj något lite enklare istället och ägna er åt allt annat som sker i London just under nyårsafton - stämningen, folkhavet, etc...

• HappyFeet1993

Jo, vi har med haft den tanken. Vi bor i lägenhetshotel, så att laga en fin middag tillsammans och mysa, sen att man går ut.

Vet du några "STORA" ställen att vara på kring 12 slaget? :)

• Stårschan

Eftersom jag är en sucker för bombastisk inredning så vill jag slå ett slag för detta smultronställe i West End. Tokmysigt och bra mat! Inte dyr heller.

http://www.sarastro-restaurant.com/

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • HappyFeet1993

Ska kolla in den! Tack!

• pamilya

National Portrait Gallery Resturant.

National Portrait Gallery, heter stället ni ska till, in där, uppför rulltrappan, sedan in i hissen.
    Address
    St Martin's Place
    London WC2H 0HE
    The nearest Underground stations to the Gallery are: Charing Cross 230 metres, Leicester Square 195 metres, and Embankment 490 metres.

• HappyFeet1993

Okej, vad är det för bra med det stället? :D

• pamilya

Ni har utsikt över bland annat London eye. Det ligger ju centralt också. Bra mat till bra priser. Head chef är en svenska så viss mat är ju svenskinfluerad.

• HappyFeet1993

Nej vad mysigt det låter! Den får vi kolla upp!!! TACK!

Svar på tråden Bra och Fin restaurang i London? TIPS!!