• Boosse

fejk lammskinn till vagnen

eller fårskinn eller vad det nu är man brukar ha :)
    Är det någon som vet vart det går att köpa? Värmer de bra?

• Svar på tråden fejk lammskinn till vagnen
  • Emmeliina

Jag köpte på ikea :P Tror det kallas för matta där men jag hade det i vagnen (liggdelen) och lakan över och det gick jätte bra. Nu när jag använder sittdelen har jag bara en bra åkpåse, tycker det räcker :)

Nicole 110322 <3
  • Boosse

Jag vill inte ha skinnet från ett dött djur i vagnen så därför vill jag ha fejk om de värmer skönt. Jag vill ha något varmt för dottern att sitta på i vagnen när hon har sin overall på.

Emmeliina, jag har hört att just den fällen inte skulle vara bra att ha i vagnen. vet dock inte varför.

• liv10

jag skulle defintivt lägga till någon hundring och köpa ett äkta.

ull värmer ju just för att det är ull, syntet har INTE ALLS samma verkan. strunta i syntet skinnet och köp isåfall en ullfilt om ett äkta fårskinn känns för dyrt.

en rejäl ullfilt man kan vika några lager och ha underst i liggdelen är också jättebra.

• Boosse

Som jag skrev ovan handlar det inte om priset utan att det är skinnet av ett dött djur i vagnen. Därför frågade jag om fejk värmer annars är det ingen idé att köpa.

• liv10
    Boosse skrev 2011-12-04 11:46:31 följande:
    Som jag skrev ovan handlar det inte om priset utan att det är skinnet av ett dött djur i vagnen. Därför frågade jag om fejk värmer annars är det ingen idé att köpa.
    då skulle jag köpa en rejäl ullfilt.
  • Balahir
    tacka för svaret och gå vidare med livet om det inte duger?
    dom har ju redan svarat.
  • t0va
    nej det gör det inte, köp ullfilt istället och låt barnet sitta/vara invirad i.

Fejkskinn har inte ullens egenskaper, dvs. värma nr det är kallt och kyla när det är varmt, är bortkastade pengar.
Svar på tråden fejk lammskinn till vagnen