• Anonym (inte råd)

Jag vill separera men har inte råd :(

Jag vill flytta ifrån min man men har inte råd med en egen lägenhet :( Pluggar och har nästan två år kvar. Ska jag verkligen tvingas bo kvar här så länge fast jag inte vill ? :(

Jag har velat flytta i flera år men inte vågat ta steget. Min man är min bästa vän men jag tycker att det behövs mer för att vi ska fortsätta vara gifta. Han förtjänar någon som älskar honom. Jag vill inte ens att han tar i mig längre. Vi har roligt tillsammans och hittar på mycket men barnen, men det kan vi ju fortsätta med även om vi inte är gifta/bor ihop.

Är det någon har som har separerat men fortsatt att vara ett par? Hur har ni fått det att funka isf? Har ni barn? Hur har det funkat för dem då?

• Svar på tråden Jag vill separera men har inte råd :(
  • Anonym

Om du har studielån, bostadsbidrag så ska du väl ha råd? Det har jag iallafall och jag är ensam student med två barn på heltid... jag betalar ingen dagisavgift som studerande... och har även barnbidrag och underhåll.

• Blablabla

Du får fixa en studentlya! Du kan knappast vilseleda din kille så länge, han har ju rätt

• studentbruttan29

Har ett barn - det kommer fungera jättebra. Jag trodde inte heller jag skulle ha råd. Men det kommer du absolut ha. Jag levde på bara csn, barnbidrag, bostadsbidrag och underhållsbidrag. Det blev cirka 12000 kr i månaden, inte mycket när man har ett barn men jag valde med flit en snygg OCH billig lägenhet (man måste ju trivas), jag lagar egen mat som är lagom billig, tänker på vad för sorts bredband och liknande man ska välja så kan man leva gott. Jag kunde spara runt 1000 kr i mån samt ha 1000 kr till nöjen för mig o min son.

Och eftersom ni är gifta får du en hel del av era saker, så där behöver du inte oroa dig.  

Ta steget och lycka till - men titta på en lägenhet i tid samt sök bostadsbidrag med mera också i tid. (dvs så fort du sätter foten i nya lägenheten).  =))))

{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (inte råd)