Hej!
Tack för era svar, får hoppas på att mobilnr blir godkänt, annars får vi lösa det på annat sätt :) Jag själv skulle klara mig med bara ett samtal i veckan och resten brev, tänker mest på barnen som säkerligen kommer vilja prata med han varje dag.
Barnen blir 3 i mars och 8 i januari. Det känns ju dumt att bara säga till stora flickan och att säga att han är iväg på semester känns också fel. Jag vill ju berätta som det är men vet inte hur jag ska säga det på ett bra pedagogiskt sätt. Att säga "pappa har varit dum och sitter i fängelse" känns lite sådär, det är ju så det är men som sagt jag vill säga det på ett pedagogiskt sätt.
En annan sak jag kom och tänka på nu när jag var och handlade (affären ligger mittemot polishuset), när jag pratade med han i onsdags så sa han att han blev kvar på häktet här i vår stad tills dom hittar en plats åt honom. Då slog tanken mig att tänk om han har flyttats? Eller om han flyttas får han då ringa ifrån anstalten, ett snabbt samtal, och berätta detta? Eller är det något jag får reda på när jag godkänt att han får ringa mig? När han ringde så sa han ingenting om att han kanske inte kommer få ringa mobilnummer, borde inte dom som jobbar på häktet här informerat om det? Usch jag har så mycket tankar och funderingar kring detta. Men prio ett just nu är att få hjälp medhur jag kan säga till barnen på ett bra sätt, dom båda kommer hem imorgon.