• FluffyTina

    hjälp mig med fler förslag på under bordet lek

    min hjärna står still men måste bara göra denna leken på kommande fest.

    Detta är extra kul om man är många på festen. Alla får var sitt uppdrag, till exempel under tallriken vid måltiden. Uppdragen ska vara lite annorlunda, som "torka din bordsgranne om munnen då och då", "ta mat från din bordsgrannes tallrik då och då", "avbryt och berätta om din semester ofta", "rapa högt och ljudligt", "säg att det här var det värsta du ätit", "skåla för sommaren ofta" "kommentera en och samma tavla då och då", "sträck dig över bordet efter mat så att det stör" osv. Man kan hitta på hur mycket som helst, och om alla är med på noterna så blir det jättekul!

    kan ni hjälpa mig med fler roliga saker att skriva? 


    Mirjam 060607 Morgan 091120
  • Svar på tråden hjälp mig med fler förslag på under bordet lek
  • principessan

    -Dra ordspråk/ ordvitsar
    -Håll med. Det tycker jag också, det har jag varit med om
    -Ta över samtal
    -Välj ut en person och kommentera att kläderna är fina. Flera gånger
    -gör fina stilleben av maten på din tallrik, fota
    - fota mycket och ofta. Konstiga saker och närbilder.

  • hallontryffel

    -avsluta dina meningar med "...som flickan sa"
    -titta på klockan då och då och säg "nämen OJ vad tiden går"
    -gör allt för att bräcka dina bordsgrannar typ  "jaså du hade två kilometer att gå till skolan som barn, själv fick jag gå tre mil!"
    - låtsas att du är från Östermalm i Stockholm och berätta om den "faaantaaastiskt trevliga lilla människan" som du har som frisör/tandläkare/barnvakt
    -stig upp då och då ställ dig på ett ben och gal. sätt dig igen som om ingenting har hänt
    -prata med personen till vänster om dig som om h*n var fyra år.
    -låtsas vara hemlig agent och viska då och då kommentarer ner i kavajslaget/ en ring eller liknande.
    - droppa då och då kommentarers om "ja, sen Daniel gifte sig med Viktoria har han aldrig tid att komma på squardansen längre"
    -avfärda det folk säger med orden "det tror jag inte, det har jag inte läst något om i Gotlandstidningen"
    -ta tag i dina öron, håll ut dem och "flaxa" lite med dem. Kommentera inte vad du gör.
    -berätta en massa "roliga saker" mitt barn/kompisens barn/jag själv som barn har sagt och gjort
    -berätta att det är du som skriver alla Kissies blogginlägg -och var stolt över det!
    -kommentera allt du äter med "men ååååååh va' gott jag MÅSTE få receptet" -speciellt på sådant som uppenbarligen är köpt (drycken ur flaskan tex)
    -fråga lite då och då "eeh värden/värdinnan -vad ÄR deet h*n heter"

  • illoi

    -sätt fast toapapper i byxlinningen varje gång du gått på toa.

    -Gal som en tupp

    -När någon galnsom en tupp påpeka att kl inte är sju

Svar på tråden hjälp mig med fler förslag på under bordet lek