• stiladej

Ni som är varannanveckaföräldrar

Hur tampas ni med olikheterna som kan råda emellan barnets båda hem? Här hos mig gäller vissa regler och hos pappa andra. 

Jag är lite fundersam hur jag skall förhålla mig och hur mycket vi måste komma överens ihop om att vi fostrar på samma sätt eller ej.

Vår problematik är att min flickas pappa har väldigt god ekonomi och kan handla favoritmaten, leksakerna och hitta på alla nöjen i princip jämt, han lever för sin lilla flicka och hon är det enda han har efter att det var jag som ville skiljas för ett år sen. De har en jättefin relation som absolut inte bara bygger på materiella saker.

Hon visar inga tecken på bortskämdhet egentligen, men när hon är här och jag ibland får förklara för henne att jag inte har samma möjlighet som hennes pappa att bara helt spontant åka till ICA och köpa exotiska frukter för 500:-

En dag sa hon lite ledsamt som om hon tyckte synd om mig: " Stackars dig, mamma, jag önskar du var lika rik som pappa"

Jag svarade bara att jag är jättelycklig med eller utan pengar bara vi är friska och glada. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är jättejobbigt ibland. 

Vad har ni för problem med varannanveckaföräldrarollen? 

Kram på er därute.

Svar på tråden Ni som är varannanveckaföräldrar