14-åring förstör familjen
Det här skrivs i ren desperation ....
Har sedan tio år ett förhållande där min sambo har två barn sedan tidigare, vi har inga gemensamma barn och själv är jag barnlös.
Ärligt talat så vet jag inte viken ända jag skall börja i, barnen är 14 och 12 år gamla, båda är tjejer och diametralt olika som personer.
14-åringen, den som är roten till allt elände, kan sitta i timmar och, mer eller mindre stirra in i väggen, alla försök till att aktivera henne, oavsett vad det rör sig om dissas på det mest otrevliga sätt med spydiga kommentarer om ditten och datten. Alla försök till kommunikation besvaras med ett fräsande och fler spydiga kommenaterer i stil med "är du dum", "du är konstig", "du är ful".... skulle nog kunna fylla flera rader med de fraser som vi dagligen får efter oss. Det hela har gått så långt att lillasyster, vid flera tillfällen, har rymt hemifrån i ren desperation för att hon inte orkar med alla trackningarna, med resultat att polis och soc blir inblandade. Vi har tagit kontakt med både BUP och soc. men ... BUP inser allvaret och att det är 14-åringen som orsakar det hela, men soc. .... vette f-n om de fattar nått, ärligt alltså. För tillfället har vi löst problemet med lillsyrran genom att hon får bo hos mor o farföräldrar tills vi vet vad vi skall ta oss till med 14-åringen. Och det känns fel på flera plan, här blir det att vi sas straffar den skösamma genom att skicka bort henne från kompisar och hem och den "elaka" får bli kvar hemma.
Fortsätter storyn i morgon för nu vart det krig igen .....